۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبر: 85109908
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سامانه هواگوی کرمان به‌روزرسانی شد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبر: 85109908
سامانه هواگوی کرمان به‌روزرسانی شد

کرمان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی کرمان با اشاره به اینکه سامانه هواگوی این استان جدید و بروزرسانی شد گفت: اعلام وضعیت جوی به صورت شبانه‌روزی، پیش‌بینی وضعیت هوای روزهای آینده، توصیه‌های هواشناسی کشاورزی، اعلام اطلاعیه و اخطارهای هواشناسی و جاده‌ای و اعلام هشدارهای قرمز در مواقع ضروری از امکانات این سامانه است.

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمان، محسن عراقی‌زاده افزود: عموم مردم از جمله مسافران، رانندگان داخل و خارج استانی، کشاورزان و باغداران، دامداران و ... از جمله کاربران سامانه هواگو هستند.

وی ادامه داد: با شماره‌گیری ۱۳۴ از طریق تلفن ثابت و همراه، وضعیف فعلی هوا، پیش‌بینی وضعیت هوای شهرهای استان، توصیه‌های هواشناسی کشاورزی و پیش‌بینی وضعیت هوای استان‌های مجاور امکان‌پذیر است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان اظهارداشت: سامانه تلفن گویا ۱۳۴ (هواگو) یک سیستم هشدار و پیش‌بینی دقیق آب و هوایی است که به منظور تسهیل دسترسی افراد به داده‌های هواشناسی برای برنامه‌ریزی امور زندگی به ویژه مسافرت و پیش بینی موقعیت‌های خطرناک و استراتژیک برای مدیران و صاحبان مشاغل کاربرد بسزایی دارد.

وی قابلیت پشتیبانی از خطوط سیپ ترانک و قابلیت پشتیبانی از ۳۰ کاربر همزمان را از ویژگی های فنی این سامانه برشمرد و گفت: از جمله معایب سیستم هواگوی قدیم، نداشتن پشتیبانی فنی و قطعات یدک (کارت تلفن و..)، پشتیبانی فقط چهار کاربر به صورت همزمان، مشغول بودن خط در مواقع بحرانی، استفاده از خطوط آنالوگ تلفن و نصب روی ویندوز xp بوده است.

سامانه تلفن گویای ۱۳۴ «هواگو» (Dial A Weather Service) سیستمی هشدار دهنده و پیش بینی کننده دقیق آب و هوا است و افراد با شماره‌گیری ۱۳۴ و ارتباط با وب سرویس سازمان هواشناسی از طریق تلفن همراه یا تلفن ثابت، به راحتی می‌توانند وضعیت آب و هوای فعلی، پیش بینی وضعیت آب و هوا، هشدارهای جوی و توصیه‌های هواشناسی کشاورزی و... شهرهای مختلف را دریافت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha