آمریکا به شدت به دنبال جاری کردن القائات خود در جهان است

گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه خاتم‌الانبیاء(ص) افغانستان گفت: نه تنها امروز، بلکه از گذشته، آمریکا به دنبال جاری کردن تفکرات و القائات خود در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقیوم سجادی پنجشنبه در پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی در گرگان اظهارکرد: این روند و برنامه آمریکا بدون شک در آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود و راهکار مقابله با آن اتحاد کشورهای مسلمان با یکدیگر و مقابله با این تفکر است.

وی بیان کرد: آمریکا تلاش دارد خود برتر بینی و استکبارستیز بودن خود را به جهانیان ثابت کند.

رییس دانشگاه خاتم‌الانبیاء(ص) افغانستان تصریح کرد: آمریکا به دنبال آن است که به دنیا باور غلطش را مبنی بر این که تنها مسیر تعالی ترقی نوسازی و پیشرفت پیروی و اجرای چارچوب‌های تمدن غربی است، را به اثبات برساند.

سجادی گفت: آمریکا با تلاش برای بازنمایی معقول و مقبول گفتمان لیبرالیسم در جهان همزمان به دنبال تصویرسازی منفی از گفتمان اسلام است.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها تلاش دارند با کلمات زیبا و جذابی همچون حقوق بشر، آزادی، برابری حقوق زن و مرد و آزادی زنان گفتمان لیبرالیسم را در جهان توسعه دهد، در صورتی که خود بزرگترین ناقض کننده این کلمات در جهان شناخته شده است.

رییس دانشگاه خاتم‌الانبیاء(ص) افغانستان گفت: آنان موضوعات افراطی‌گری و خشونت را با هدف ترویج فرقه‌سازی در کشورهای اسلامی بزرگنمایی می‌کنند.

سجادی تاکید کرد: آمریکا به دنبال خدشه وارد کردن به جهان اسلام است در حالی که خود بیشترین خدشه‌ها را دارد.

وی ادامه داد: همه این کارها و برنامه‌های آمریکا با قرار گرفتن در راس سیاست‌های کلان بین‌المللی به دنبال افزایش ثروت است.

رییس دانشگاه خاتم‌الانبیاء(ص) افغانستان یادآور شد: از آنجایی که منافع کشورهای سلطه‌گر و استکبارستیز با منافع سایر کشورها در تعارض است، آنان تلاش زیادی در جهت پایمال کردن منافع این قبیل کشورها انجام می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha