۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85107375
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبیین تفکر ضدحقوق بشر آمریکایی در کشورهای اسلامی ضروری است

گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: تبیین تفکر ضدحقوق بشر آمریکایی به عنوان یک فرهنگ عمومی به ویژه در کشورهای اسلامی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز پنجشنبه در پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در گرگان با تاکید بر اینکه آمریکا به هیچ شکل نمی تواند مدافع حقوق بشر باشد، خاطرنشان کرد: خدای متعال در قرآن کریم به خوبی روشن نموده که رویاوریی انبیا و اولیای الهی با مستکبران عالم همواره بر سر بشر بوده است و با تبیین درست این نگاه، جهان اسلام با عمق جان خود در برابر نظام سلطه جهانی موضع خواهد داشت.

وی انسان را از نظر قرآن، دارای مقام خلافت و جانشینی خدا برشمرد و اظهار داشت: دنیای غرب خدا را از صحنه زندگی خارج کرده که نتیجه آن، سردرگمی بزرگی است که امروز در جوامع غربی شاهد آن هستیم.

آیت الله نورمفیدی برتری جویی را جزئی از ذات مستکبران دانست و اظهار کرد: همان برتری جویی که فرعون دچار آن بود امروز در دولت آمریکا مشاهده می شود که برای اهداف و منافع خود حاضر است جان هزاران انسان بیگناه را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: مستکبران همه عالم را برده و اسیر خود می خواهند حتی اگر در درگیری های امروز اوکراین دقت کنیم، ریشه آن را در سیاست های امریکا می توان یافت.

وی گفت: بر اساس آیات قرآن، مستکبران برای تثبیت برتری جویی خود، سایر ملت ها را خفیف می نماید. این دقیقا سیاستی است که توسط آمریکا دنبال می شود و جای تاسف عمیقی وجود دارد اگر متوجه این سیاست ها نشویم و در تشخیص دشمن ناتوان باشیم.

آیت الله نورمفیدی بزرگترین گناه را ایجاد اختلاف و دشمنی در میان جوامع اسلامی دانست و تصریح کرد: همه شبکه های ماهواره ای که امروز به نام شیعه علیه اهل سنت و برعکس عمل می نمایند، ریشه در سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس دارند.

وی افزود: خطرناک ترین دشمنان جهان اسلام گروه های تکفیری و داعشی هستند که توسط آمریکا و متحدانش شکل گرفته اند که امیدواریم این کنفرانس زمینه آگاهی بخشی مسلمانان را فراهم آورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha