استاندار: عمده مشکل کهگیلویه و بویراحمد بحث منابع و مصارف بانک‌هاست

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمده مشکل استان بحث منابع و مصارف است و با موکول کردن اشتغال، اعتبارات سرمایه گذاری و تسهیلات مسکن به بانک‌ها چون توان مالی بالایی از نظر منابع ندارند با مشکل مواجه‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی احمدزاده شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی آسیب های اجتماعی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، افزود: برخی بانک ها حتی تا ۱۲۰ درصد منابع در استان گذاشتند، با وجود اینکه نباید این کار را می کردند، اما برخی بانک ها بسیار محتاطانه و دست به عصا عمل کردند.

استاندار: عمده مشکل کهگیلویه و بویراحمد بحث منابع و مصارف بانک‌هاست

وی تاکید کرد: می طلبد در مصوبه ای از استان هایی مثل تهران که منابع بالاتری دارند، نسبت به استان ما توجه بیشتری شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۴۸ هزار خانواده در این استان معادل حدود ۲۰ درصد از جمعیت آن تحت پوشش کمیته امداد هستند.

قباد مبشری افزود: در مجموع ۲۰ هزار دانش آموز و دانشجو و ۱۷ هزار زن سرپرست خانوار از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده می کنند و تحت پوشش هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب و تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک میلیون خدمت در استان توسط این نهاد ارائه شده که شامل حمایت، جهیزیه و مسکن است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۴۹ درصد اشتغال استان در کمیته امداد در سال ۱۴۰۱ از بانوان بوده و تقریبا حدود ۲ هزار و ۶۰۰ طرح شتغال زایی کمیته امداد برای بانوان انجام داده است.

وی افزود: در بحث جهیزیه و تقویت خانوار در سال ۱۴۰۱، حدود ۲ هزار و ۷۶۲ مورد جهیزیه رایگان اعطا شده و از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با پشتیبانی های آیت الله رئیسی و استاندار، ۲۸۴ هزار خدمت توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به مردم استان ارائه شده است.

مبشری با اشاره به پروژه ای خوب در حیطه توانمندسازی زنان گفت: در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار حاشیه شهرها در حوزه تحت پوشش ۳۰۰ نفر را در هشت شهر شناسایی شده، ۱۶ مرکز نیکوکاری و خیریه در این طرح با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری دارند.

وی بیان کرد: این طرح در انتهای اجرای خود است، کمیته امداد سه میلیارد تومان برای استان ارسال کرده و با برنامه ریزی ها، تا چند ماه آینده بتوانیم این زنان را توانمند کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد اظهارداشت: در بحث اشتغال با وجود اینکه پنج هزار و ۳۳۷ شغل در سال ۱۴۰۱ ایجاد کردیم ولی به دلیل نبود منابع بانکی با مشقت های فراوانی روبرو هستیم.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱، حدود ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی داشتیم که ۳۶۰ میلیارد آن جذب شد که در این خصوص معاون اقتصادی استاندار کمک بسیاری کردند که این ۷۰ درصد جذب شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha