۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85107572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروژه‌های آب کشاورزی در خراسان جنوبی اولویت بسیج سازندگی است

بیرجند - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه آب کشاورزی یکی از نیازهای اساسی مردم خراسان جنوبی است، اولویت فعالیت‌های عمرانی بسیج سازندگی در سال‌های اخیر پروژه‌های آب کشاورزی بوده است.

به گزارش ایرنا مهدی هنری روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح قنات روستای بیژائم از توابع شهرستان سربیشه در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه امروز به نمایندگی از پروژه‌های احیای قنوات همزمان با هفته بسیج سازندگی در خراسان جنوبی افتتاح شد.

وی گفت: عملیات اجرایی این قنات با همکاری مردم و طی تفاهم با جهاد کشاورزی به پایان رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: فاز اول این پروژه به اتمام رسیده و اعتبار هزینه شده برای قنات ۳۳۴ میلیون تومان است.

وی افزود: طی یک سال گذشته ۱۶۱ پروژه مرتبط با آب کشاورزی شامل احیا و مرمت قنوات، استخرهای ذخیره آب، کانال انتقال آب و لوله‌گذاری مزارع با کمک مردم استان اجرا شده است.

هنری گفت: بخش قابل توجهی از کمک‌ها را خیرین، گروه‌های جهادی مهمان و بومی استان انجام دادند.

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه شده دولتی و از طرف قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه بوده است گفت: امسال نیز این حمایت‌های مالی تداوم پیدا خواهد کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای تفاهم با مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) امسال طرح اجرایی موضوعات مربوط به آبخیزداری و احیای قنوات در قالب طرح "از آبخیز تا جالیز" هم در سطح استان انجام می‌شود.

وی گفت: امیدواریم با این اقدام جهشی طی سال‌های آینده بخش زیادی از مشکلات مرتبط با موضوعات آب کشاورزی در استان خراسان جنوبی رفع شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha