۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85054860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۵ گروه جهادی خراسان جنوبی در آستانه سال نو فعال شدند

بیرجند - ایرنا - مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: ۲۵۵ گروه جهادی شامل سه هزار و ۴۳۸ جهادگر در آستانه سال نو برای خدمات‌رسانی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی هنری روز یکشنبه در نشست خبری افزود: اردوهای جهادی با توجه به همزمانی ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۲ از روزهای پایانی سال آغاز شد.

وی گفت: هدف گروه‌های جهادی حدود ۱۵۷ نقطه روستایی و ۹۸ نقطه مربوط به حاشیه شهرها و مناطق محروم شهری است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت ۹ گروه جهادی مهمان از دانشگاه‌ها و قرارگاه جهادی یونس در قالب ۳۶۵ جهادگر در شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان برای خدمت‌رسانی حضور دارند.

وی افزود: در سال جاری با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی سطح استان تاکنون حدود ۲ هزار و ۹۷۹ اردوی جهادی در قالب ۳۵ هزار و ۷۲۴ جهادگر با فعالیت در عرصه‌های مختلف برگزار شده است.

هنری گفت: ۶۰ درصد گروه‌های جهادی را برادران تشکیل می‌دهند و در مجموع ارزش ریالی فعالیت‌های مختلف جهادی که از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به ثبت اطلاعات ۲ هزار و ۴۲ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی خاطرنشان کرد: ۹۷۶ گروه جهادی جغرافیامحور و مابقی گروه‌های جهادی محله‌محور هستند.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی همچنین از برگزاری چهارمین جشنواره ملی جهادگران مرداد سال آینده در تهران خبر داد که قبل از آن جشنواره‌های استانی برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: آثار باید در سه بخش هنری، ادبی و تخصصی تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ به دبیرخانه جشنواره در بسیج سازندگی خراسان جنوبی ارسال شود.

هنری افزود: عمران و محرومیت‌زدایی، سبک زندگی جهادی بهداشت و سلامت، علمی و دانش‌بنیان، آموزش تحصیلی، جهاد تببین، جهاد خدمت و خدمت مومنانه، ویروس کرونا، گفتمان‌سازی، مطالبه‌گری، امیدآفرینی، فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از عرصه‌های جشنواره جهادگران است.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های داستان، شرح حال نویسی، خاطره‌نویسی، تصویرسازی، فیلم، سرود، شعر، نماهنگ، روایتگری، تجربه‌نگاری، ایده‌ها و الگوهای موفق و طرح‌های خلاقانه به این جشنواره ارسال کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha