عملیات اجرایی ساختمان اداری مرکز وکلا استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - عملیات اجرایی ساختمان اداری وکلا و کارشناسان رسمی استان مرکزی روز چهارشنبه با حضور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، معاون عمرانی استانداری، رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی و جمعی از مسئولان محلی در اراک آغاز شد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در حاشیه آغاز به کار عملیات اجرایی این طرح به خبرنگار ایرنا، گفت: این ساختمان در مساحتی به وسعت یک‌هزار و ۲۳۵ مترمربع با زیربنای ۲ هزار مترمربع ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام« «عبدالمهدی موسوی» افزود: این مرکز در چهار طبقه ایجاد می‌شود و برای ساخت آن ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی به ضرورت وجود وکلا در دادرسی اشاره کرد و عنوان کرد: مردم به نقش وکیل مستقل پی‌برده‌اند و وجود وکیل باعث می‌شود حق مردم در دادرسی‌ها محفوظ شود.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه ورودی پرونده‌ها به دادگستری زیاد است، اگر از ظرفیت وکالت استفاده شود، تعداد ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: در صورتیکه وکالت جزو کسب و کار اعلام شود، زمینه ایجاد اشتغال نیز برای نسل جوان فراهم می‌شود و از سوء استفاده برخی افراد جلوگیری به عمل می‌آید.

وی اظهار کرد: باید بستر کار وکالتی در کشور مهیا و فرهنگ وکالت در جامعه نهادینه شود و مردم به اهمیت مشورت با وکیل پیش از هر اقدام حقوقی، توجه کنند.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha