۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85107222
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

بحران مالی کنونی آمریکا از بحران سال ۲۰۰۸ میلادی بدتر است

تهران- ایرنا- پیتر شیف (Peter Schiff) سرمایه‌گذار آمریکایی، معتقد است که بحران مالی کنونی آمریکا از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی بدتر است.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وبگاه شیف‌گُلد، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)، در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، اصرار داشت که نظام بانکی آمریکا قدرتمند و سالم است. وی این مطلب را با وجود ورشکستگی بانک فِرست‌ ریپابلیک، چند روز قبل از نشست یادشده بیان کرد.

پیتر شیف نیز در برنامه تلویزیونی شمارش معکوس کلِیمَن (Claman Countdown) در شبکه فاکس‌نیوز حضور یافت و استدلال کرد که پاول و دیگران اشتباه می‌کنند و بحران مالی کنونی آمریکا از بحران سال ۲۰۰۸ میلادی بدتر است.

وی در بخشی از اظهاراتش گفت: تا زمانی که دولت به هزینه‌کردن ادامه دهد، تورم بدتر خواهد شد و بحران مالی کنونی نیز بدتر می‌شود.

وی بیان کرد: هیچ‌کس نمی‌خواهد بپذیرد که ما در یک بحران مالی بدتر از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی به‌سر می‌بریم و ماجرا تازه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از سال‌ها پیش درباره احتمال ورشکستگی بانک‌ها هشدار داده‌ است، گفت: فدرال رزرو برای مدتی طولانی نرخ بهره را روی صفر نگه داشت و این همان چیزی است که به مؤسسات مالی اجازه می‌دهد به جای اوراق خزانه‌داری گران‌قیمت و کم‌بازده، اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن و سایر وام‌ها را بخرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha