۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 5346
کد خبر: 85103166
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

نگرانی رؤسای سابق فدرال رزرو درباره بحران بانکی آمریکا

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85103166
نگرانی رؤسای سابق فدرال رزرو درباره بحران بانکی آمریکا

تهران- ایرنا- رابرت کاپلان (Robert Kaplan) و دنیس لاکهارت (Dennis Lockhart)، رؤسای سابق شعبه‌های فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)، نگران بحرانی هستند که امسال، یکی پس از دیگری دامنگیر بانک‌های این کشور می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وبگاه بلومبرگ، لاکهارت، رئیس سابق شعبه فدرال رزرو در شهر آتلانتا، روز پنجشنبه اظهار کرد که وضعیت «نگران‌کننده» است و افزود امیدوار است که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اطلاعات بیشتری در دسترس داشته باشد.

به گفته کاپلان، رئیس سابق شعبه فدرال رزرو در شهر دالاس، بحران هنوز به پایان نرسیده است؛ زیرا مرحله اعتباری که معمولاً مهم‌تر است، هنوز آغاز نشده است.

لاکهارت در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: به نظر می‌رسد بازارها از یک بانک به بانک دیگر منتقل می‌شوند و بحران آغاز شده است؛ اما من تمایل دارم باور کنم که جروم پاول اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد وضعیت مهار شده یا مهارشدنی است.

بانک پاسیفیک وسترن جدیدترین موضوع نگرانی‌های بازار درباره سلامت بانک‌های منطقه‌ای است. این بانک فقط چند ساعت پس از اینکه پاول اعلام کرد نهادهای تنظیم‌گر در حال مدیریت بحرانی هستند که چهار بانک آمریکایی را در سال جاری سرنگون کرده است، بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد.

پس از اینکه منابع آگاه اظهار کردند بانک پاسیفیک وسترن گزینه‌های استراتژیک زیادی از جمله فروش را بررسی کرده است، سهام این بانک در معاملات پس از بازار تا ۶۰ درصد سقوط کرد.

نگرانی‌ها درخصوص بحران بانکی آمریکا حتی پس از تصاحب بانک فِرست‌ریپابلیک از سوی بانک جِی‌پی‌مورگان با دخالت دولت، همچنان بالا مانده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha