۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۵۲
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85106874
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برداشت گندم ایرانشهر توسط ۴۵ دستگاه کمباین

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۵۲
کد خبر: 85106874
برداشت گندم ایرانشهر توسط ۴۵ دستگاه کمباین

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برداشت گندم در این منطقه بصورت مکانیزه انجام می‌شود گفت: خوشه‌های طلایی گندم بوسیله ۴۵ دستگاه کمباین در حال برداشت است. 

مجید فیاضی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال بیش‌از چهار هزار و ٢٠٠ هکتار از اراضی ایرانشهر به کشت گندم اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته ٢٠ درصد افزایش یافته است.

وی متوسط برداشت گندم در ایرانشهر را بیش‌از سه تن در هکتار اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از این سطح افزون‌بر ١٢ هزار تن گندم برداشت و روانه سیلوهای ذخیره سازی غله شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بارش های مناسب و تامین به موقع نهادهای کشاورزی باعـث شده که امسال افزایش تولید در واحد سطح داشته باشیم.

وی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در ایرانشهر بصورت قراردادی بوده است.

فیاضی بیان کرد: پنج هزار نفر در کار کاشت و برداشت گندم در ایرانشهر مشغول بکار هستند.

فرماندار ایرانشهر نیز گفت: این شهرستان با داشتن بیش‌از ١٧ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی به عنوان قطب کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است.

مهرداد جهاندیده افزود: توجه به افزایش کشت محصولات استراتژیک از جمله گندم، کلزا، گلرنگ و پنبه و کاهش صیفی‌جات در ایرانشهر مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.

وی بیان کرد : ایرانشهر با داشتن آب، خاک و هوای مناسب و زمین های حاصلخیز زمینه خوبی برای بخش خصوصی و سرمایه داران جهت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha