۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85105940
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زمین ۲۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تامین شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون برای ۲۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان زمین تامین شده است و نخستین واحدهای تکمیل شده خرداد امسال به متقاضیان واگذار می‌شود.

حسینعلی مقصودی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است طی چهار سال۴۰ هزار واحد شهری و ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی در استان احداث شود که تاکنون عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد در استان آغاز و تعدادی از واحدها در آستانه تکمیل و بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: تاکنون برای ۲۷ هزار واحد تامین زمین انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود با اهتمام جدی مسوولان و پیگیری استاندار کل زمین مورد نیاز این طرح برای چهار سال، طی نیمه نخست امسال تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در بسیاری از نقاط شهری استان مشکل تامین مسکن برطرف شده و در برخی شهرها که با کمبود زمین روبرو هستیم درصدد استفاده از ظرفیت بخش دولتی و غیردولتی و تغییر کاربری اراضی هستیم.

مقصودی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزو ۱۰ استان برتر کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، اظهار داشت: این استان در خصوص تامین زمین، شروع خدمات زیربنایی و روبنایی، پالایش متقاضیان و تعیین تکلیف آنها جزو استانهای برتر کشور است که به این وضعیت بسنده نکرده و تلاش می شود جزو استانهای اول در این خصوص باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جلسات تامین مسکن استان به صورت ثابت و منظم تشکیل می‌شود و استاندار به صورت میدانی بر نحوه اجرای این طرح نظارت دارد از همین رو امید می‌رود این طرح به شکل مطلوبی در استان اجرایی و واحدها به موقع تحویل متقاضیان شود.

به گزارش ایرنا، در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha