روز پُر کار معاون رییس جمهور در آذربایجان غربی

ارومیه - ایرنا - «محسن منصوری» معاون اجرایی رییس جمهور در سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی، علاوه بر بررسی آخرین وضعیت تامین اعتبار مصوبات سفر ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ رییس جمهور به این استان، از چندین پروژه مهم در شهرهای جنوب آذربایجان غربی نیز بازدید و بر تکمیل و تسریع در اتمام این پروژه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون اجرایی رییس جمهور و سخنگوی دولت در دومین سفر استانی خود در سال ۱۴۰۲ روز دوشنبه از طریق فرودگاه شهید باکری وارد ارومیه شدند و مورد استقبال محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی، معاونان استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفتند.

معاون اجرایی رییس جمهور و سخنگوی دولت در بدو ورود با حضور در مزار شهدای باغ رضوان ارومیه با اهدای گل و نثار فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشتند، همچنین با حضور بر سر مزار مرحوم حجت الاسلام غلامرضا حسنی حضور یافته و به مقام شامخ این مجاهد نستوه ادای احترام کردند.

روز پُر کار معاون رییس جمهور در آذربایجان غربی

بازدید از بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی شهید بهشتی در حال احداث ارومیه

معاون اجرایی رییس جمهور و سخنگوی دولت در اولین برنامه کاری از بیمارستان در حال احداث شهید بهشتی ارومیه که سال‌هاست از روند اجرای آن می‌گذرد، بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات ساخت این طرح بهداشتی و درمانی قرار گرفت.

در این بازدید، دکتر محمدامین ولیزاد رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گزارشی از وضعیت پروژه ارائه کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور در حاشیه بازدید از مراحل ساخت بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی ارومیه در جمع خبرنگاران گفت: در کمتر از یکسال بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی (منابع سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات ملی و استانی) در قالب مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به آذربایجان غربی پرداخت شده است.

منصوری با اشاره به اینکه سال گذشته در حدود همین ایام (۳۰ اردیبهشت) شاهد سفر رییس جمهور و هیات دولت به آذربایجان غربی بودیم، افزود: در این سفر مصوبات بسیار خوبی در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای این استان پیش بینی شد و به لطف پیگیری استاندار، هماهنگی و همراهی سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌ها اتفاقات خوبی هم در استان افتاده است.

فروش روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت

معاون اجرایی رییس جمهور در جلسه بررسی مصوبات سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی گفت: تحولات جدی در صادرات نفت کشورمان اتفاق افتاده و فروش روزانه به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است.

محسن منصوری با اشاره به اینکه دولت، طی سال گذشته با وجود مشکلات مالی در توزیع اعتبارات بخش عمرانی رکورد زد، افزود: پارسال در مجموع ۲۷۰ هزار میلیارد تومان (همت) پول و اعتبار عمرانی در کشور توزیع شد.

وی اظهار کرد: مصوبات عمرانی سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی نیز که در مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان بود تاکنون پنج هزار میلیارد تومان آن محقق و پرداخت شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه تحقق این میزان اعتبارات عمرانی سفر در سال نخست موفقیت بسیار خوبی است، ادامه داد: دولت عزم خود را برای خدمات رسانی به مردم جزم کرده و این امر با پیگیری بیشتر مسوولان دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

بیان افزایش فروش نفت ایران به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز از قول معاون اجرایی رییس جمهور به یکی از خبرهای پربازدید رسانه ها و کانال های تلگرامی استان تبدیل شد و در ادامه این جلسه روسای بانک‌های عامل استان گزارشی از عملکرد خود در زمینه اعطای تسهیلات مصوب سفر رییس جمهور به استان آذربایجان غربی ارائه کردند.

روز پُر کار معاون رییس جمهور در آذربایجان غربی

دیدار معاون اجرایی رییس جمهور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

این دیدار با توجه به قرائت نماز جماعت و دیدار با جمعی از مدیران و شخصیت های مختلف کمی با تاخیر برگزار شد و در آن معاون اجرایی رییس جمهور گفت: امسال دولت برای کمک به احیای دریاچه ارومیه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب کرد.

منصوری اظهار کرد: دولت سیزدهم تلاش زیادی انجام داد تا نرخ تورم در کشور از ۶۰ به ٤٨ درصد کاهش پیدا کرد و مهار تورم در بحث تاب آوری و معیشت مردم بسیار تاثیر دارد.

وی افزود: در بحث تولید نیز در دولت سیزدهم تولید خودرو از ٨۰۰ دستگاه در سال به یک میلیون و ۴۰۰ دستگاه افزایش یافت.

منصوری با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از هیچ تلاشی در خدمت رسانی به مردم دریغ نکرده است، گفت: کسی نمی‌تواند دولت را به کم کاری متهم کند چون دولت سیزدهم، دولت کار است.

بازدید از پروژه های عمرانی در شهرستان های جنوب آذربایجان‌غربی

بخش دوم سفر معاون اجرایی رییس جمهور به آذربایجان غربی به بازدید از طرح های عمرانی جنوب استان اختصاص پیدا کرد و منصوری بازدید خود را از بیمارستان در دست ساخت شهرستان اشنویه آغاز و به جاده در دست ساخت میاندوآب- میانه مشهور به جاده «سرچم» ختم کرد.

برای طی این مسیر برای تیم خبرنگاران یک دستگاه ون در نظر گرفته بودند که در جاده های پر پیچ و باریک مسیر ارومیه - اشنویه از طرفی نمی توانست با خودروهای شاسی بلند در طی مسیر رقابت کند و از طرفی دیگر به خاطر سرعت زیاد در پیچ ها تند، علاوه بر خلق چند صحنه خطرناک شاخ به شاخ، باعث بهم خورد حال خبرنگاران و حتی استفراق چند نفر از آنان شد.

محسن منصوری عصر دوشنبه در اولین مقصد سفر به شهرهای استان آذربایجان غربی وارد اشنویه شد و ضمن بازدید از بیمارستان در دست ساخت این شهر، مسایل و مشکلات آن را مورد بررسی قرار داد.

این بیمارستان یکی از طرح‌های مهم حوزه بهداشت و درمان شهرستان محروم اشنویه است که به همت دولت سیزدهم، روند احداث آن سرعت قابل توجهی گرفته است.

روز پُر کار معاون رییس جمهور در آذربایجان غربی

جاده نقده - پیرانشهر

همچنین معاون اجرایی رییس جمهور از طرح تعریض محور مواصلاتی نقده به پیرانشهر مسیر تردد زائران اربعین حسینی نیز بازدید کرد.

منصوری در این بازدید با اشاره به اهمیت این طرح در روان سازی ترانزیت پایانه مرزی تمرچین و تسهیل در تردد زائران پیاده روی اربعین، دستور پرداخت سریع مطالبات پیمانکاران را صادر کرد.

۱۲ کیلومتر از این محور ۴۲ کیلومتری تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته و طبق برنامه تا قبل از آغاز پیاده روی اربعین در سال‌جاری، ۱۲ کیلومتر دیگر از این طرح به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

برای اجرای این طرح ۵۲۰ میلیارد تومان مصوب شده که تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی سد مخزنی سیلوه

معاون اجرایی رییس جمهور از روند احداث پروژه شبکه آبیاری سیلوه و ایستگاه پمپاژ آن که پیشرفت ۵۰ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی سد مخزنی سیلوه بازدید کرد که این طرح از مجموع ۱۳ هزار هکتار اراضی تحت پوشش این سد، ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار اجرایی شده و ۶ هزار ۴۰۰ هکتار دیگر آن در دست اجرا است.

برای اجرای این طرح ۳۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رییس جمهور به استان مصوب شده بود و تاکنون ۱۳۱ میلیارد تومان تخصیص داده شده و در صورت پرداخت ۱۶۹ میلیارد تومان باقی مانده، طرح آبیاری و زهکشی سد مخزنی سیلوه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

منصوری در این بازدید، دستور رفع مشکل برق ۶ ایستگاه پمپاژ این طرح را صادر کرد و برای تسریع در پرداخت مطالبات آن قول مساعد داد.

روز پُر کار معاون رییس جمهور در آذربایجان غربی

بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از ۲ پروژه عمرانی در نقده

معاون اجرایی رییس جمهور همچنین از روند اجرای طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) نقده و روند کاری عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار بازدید کرد.

تقاطع سه‌راهی محمدیار یکی از حادثه خیزترین تقاطع ها در جنوب آذربایجان غربی است و هم اکنون روند ساخت تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار بیش از ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

ساخت تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار معظل ترافیکی در کریدور بزرگراهی غرب کشور را رفع می‌کند و زمینه ارتباط نقده به بناب را تسهیل می‌کند برای اجرای تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و این طرح در حال انجام است.

بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از جاده میاندوآب - میانه مشهور به جاده سرچم

نزدیک غروب بود که معاون اجرایی رییس جمهور و همراهان از طریق کمربندی دارلک مهاباد به سمت شهرستان میاندوآب حرکت کردند، در طی این مسیر هم همراهی خبرنگاران با کاروان کمی سخت بود و اگر توقف‌های چند دقیقه‌ای برای بازدید از کمربندی شهر میاندوآب نبود، امکان همراهی و رفتن به جاده «سرچم» نیز بسیار سخت تر می‌شد.

سرانجام کاروان در مسیر جاده «سرچم» قرار گرفت و خودروها با سرعت زیادی در حدود ۱۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کردند، پس از حدود یک ساعت به کارگاه خاکبرداری این مسیر رسیدیم ولی هوا کاملا تاریک شده بود.

روز پُر کار معاون رییس جمهور در آذربایجان غربی

اگر نور پروژوکتور تصویربرداران نبود امکان عکاسی از حاضران و ادوات راهداری متوقف شده نیز وجود نداشت.

محور «سرچم» یکی از پروژه‌های مهم و پیرترین جاده در دست احداث آذربایجان غربی با ۳۳ سال قدمت است که تکمیل آن از خواسته‌های مهم مردم میاندوآب است که زمینه توسعه و پیشرفت این منطقه بیش از پیش فراهم شود.

جاده در دست احداث سرچم با هدف دسترسی ساکنان آذربایجان غربی به اتوبان پیامبر اعظم (ص) و کاهش ۱۵۰ کیلومتری مسیر تا پایتخت، ۳۳ سال قبل آغاز شده اما به اتمام نرسیده و مردم این خطه همچنان در انتظار تکمیل و بهره برداری از آن هستند.

در این بازدید مقرر شد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۲۵ کیلومتر باقی مانده آن اختصاص یابد.

روز پُر کار معاون رییس جمهور در آذربایجان غربی

دولت سیزدهم پروژه‌های نیمه تمام چند سال گذشته را تکمیل کرد

معاون اجرایی رییس جمهور در پایان سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگاران و اصحاب رسانه در بخش انتهایی جاده سرچم گفت: دولت سیزدهم با تامین اعتبار لازم اغلب پروژه‌های عمرانی که بیش از ۳۰ سال راکد و نیمه تمام مانده بود را تکمیل و به بهره برداری رساند.

منصوری اظهار کرد: عزم دولت به تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی مناسب بود و یک نهضت را در این ارتباط تشکیل داده است.

بیش از پنج هزار میلیارد تومان در جریان این سفر به پروژه‌های عمرانی این استان اختصاص یافته که در تسریع و تکمیل طرح‌های مختلف اثر مستقیم داشته است

وی با بیان اینکه حدود یکسال از سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی گذشته است، افزود: بیش از پنج هزار میلیارد تومان در جریان این سفر به پروژه‌های عمرانی این استان اختصاص یافته که در تسریع و تکمیل طرح‌های مختلف اثر مستقیم داشته است.

معاون اجرایی رییس جمهور اضافه کرد: تاکیدات شخص جمهور بر اولویت تکمیل انبوهی از طرح‌های نیمه تمام بوده و تمام تلاش دولت در کنار طرح‌های ضروری جدید، پروژه‌های نیمه تمام را برای استفاده مردم به بهره برداری برساند.

منصوری ضمن قدردانی از استاندار آذربایجان غربی و مسوولان این استان ادامه داد: با همت مقام عالی استان و پیگیری مدیران مصوبات سفر رییس جمهور پیگیری و تا تخصیص اعتبارات و سرانجام امور رصد خواهد شد.

وی همچنین از اختصاص اعتبارهای دیگری هم به تکمیل طرح‌های درمانی و راهداری به استان خبر داد و تاکید کرد: منابع مالی خوبی در جریان این روز مصوب شده که برای ادامه روند تکمیل پروژه‌های خدماتی پرداخت خواهد شد.

سفر پُر کار معاون اجرایی رییس جمهوری از اوایل صبح شروع و تا حدود ساعت ۲۲ شب ادامه داشت، در این سفر سعی شده بود طرح‌ها و پروژه‌های حیاتی و مهم جنوب استان مورد بازدید قرار گیرد البته برخی رسانه‌های محلی از عدم حضور منصوری در شهرستان‌های مهم جنوب آذربایجان غربی از جمله مهاباد و بوکان انتقاد کردند.

در این سفر اعلام شد از مجموع اعتبارات طرح‌های مصوب بخش عمرانی سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی که ۲۰ هزار میلیارد تومان بود، تاکنون بیش از پنج هزار میلیارد تومان آن محقق و پرداخت شده و با توجه به اینکه زمان اجرایی مصوبات عمرانی سفر سه سال تعیین شده است، مسوولان باید سعی کنند، مابقی اعتبارات مورد نیاز را طی ۲ سال باقی مانده، جذب کنند.

بازدید های مکرر مسوولان استانی و کشوری از اجرای طرح عمرانی و اقتصادی مصوب سفر رییس جمهوری می‌تواند نقش مهمی در تسریع و تامین اعتبار مورد نیاز برای این طرح‌ها داشته باشد.

نکته قابل تامل دیگر این است که به گفته مسوولان با وجود بهره‌برداری از یک هزار و ۳۵۰ طرح نیمه تمام طی یک سال گذشته هم اکنون ۲ هزار طرح نیمه تمام در حوزه‌های مختلف در آذربایجان غربی وجود دارد که تکمیل و بهره برداری از آنها نیازمند تزریق اعتبار است.

آذربایجان‌غربی از نظر جمعیت در ردیف ۱۰ استان پرجمعیت کشور است طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان، سه‌ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۱۹ نفر اعلام شد و اکنون دارای ۲۰ شهرستان است و ارومیه، خوی و بوکان در رده‌های اول تا سوم از نظر جمعیت قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha