معاون رییس جمهور از چند طرح عمرانی و بهداشتی آذربایجان غربی بازدید کرد

ارومیه - ایرنا - معاون اجرایی رییس جمهور از چند طرح عمرانی و بهداشت آذربایجان غربی از جمله احداث بیمارستان اشنویه و بزرگراه نقده - پیرانشهر بازدید و در جریان آخرین اقدامات در این طرح‌های عمرانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن منصوری عصر دوشنبه در حاشیه سفر یک روزه به آذربایجان غربی به شهرستان اشنویه رفت و ضمن بازدید از بیمارستان در دست ساخت این شهر، مسایل و مشکلات آن را مورد بررسی قرار داد.

این بیمارستان یکی از طرح‌های مهم حوزه بهداشت و درمان شهرستان محروم اشنویه است که به همت دولت سیزدهم، روند احداث آن سرعت قابل توجهی گرفته است.

معاون رییس جمهور از روند احداث بیمارستان اشنویه و بزرگراه نقده - پیرانشهر بازدید کرد

همچنین معاون اجرایی رییس جمهور از طرح تعریض محور مواصلاتی نقده به پیرانشهر مسیر تردد زائران اربعین حسینی نیز بازدید کرد.

منصوری در این بازدید با اشاره به اهمیت این طرح در روان سازی ترانزیت پایانه مرزی تمرچین و تسهیل در تردد زائران پیاده روی اربعین، دستور پرداخت سریع مطالبات پیمانکاران را صادر کرد.

معاون رییس جمهور از روند احداث بیمارستان اشنویه و بزرگراه نقده - پیرانشهر بازدید کرد

۱۲ کیلومتر از این محور ۴۲ کیلومتری تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته و طبق برنامه تا قبل از آغاز پیاده روی اربعین در سال‌جاری، ۱۲ کیلومتر دیگر از این طرح به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

برای اجرای این طرح ۵۲۰ میلیارد تومان مصوب شده که تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

معاون رییس جمهور از روند احداث بیمارستان اشنویه و بزرگراه نقده - پیرانشهر بازدید کرد

پیشرفت ۵۰ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی سد مخزنی سیلوه

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در حاشیه بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از روند احداث پروژه شبکه آبیاری سیلوه و ایستگاه پمپاژ آن از پیشرفت ۵۰ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی این سد مخزنی خبر داد.

مجید رستگاری گفت: از مجموع ۱۳ هزار هکتار اراضی تحت پوشش این سد، ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار اجرایی شده و ۶ هزار ۴۰۰ هکتار دیگر آن در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۳۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رییس جمهور به استان مصوب شده است، افزود: تاکنون ۱۳۱ میلیارد تومان تخصیص داده شده و در صورت پرداخت ۱۶۹ میلیارد تومان باقی مانده، طرح آبیاری و زهکشی سد مخزنی سیلوه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

منصوری در این بازدید، دستور رفع مشکل برق ۶ ایستگاه پمپاژ این طرح را صادر کرد و برای تسریع در پرداخت مطالبات آن قول مساعد داد.

معاون اجرایی رییس جمهور همچنین از روند اجرای طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) نقده و روند کاری عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار بازدید کرد.

پیشرفت ۹۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار 
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید معاون رییس جمهور از مراحل اجرای تقاطع غیر همسطح محمدیار با اشاره به اجرای عملیات قیرپاشی و آسفالت در این مسیر، گفت: روند اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار بیش از ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

سید محسن حمزه‌لو اظهار  کرد: روند اجرای طرح تقاطع سه راهی محمدیار با جدیت دنبال می‌شود و که این تقاطع یکی از بخش‌های مهم این محور به شمار می‌رود.

وی افزود: در جنوب استان، پرتلفات ترین مسیر سه‌راهی محمدیار بوده و بهره‌برداری از تقاطع سه راهی محمدیار با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار معظل ترافیکی در کریدور بزرگراهی غرب کشور را رفع می‌کند و زمینه ارتباط نقده به بناب را تسهیل می‌کند.

حمزه‌لو ادامه داد: بهره‌برداری از این طرح در کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای نقش موثر و ویژه دارد.

وی اضافه کرد: برای اجرای تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و این طرح در حال انجام است.

بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از جاده میاندوآب - میانه مشهور به جاده سرچم
محور «سرچم» یکی از پروژه‌های مهم و پیرترین جاده در دست احداث آذربایجان غربی با ۳۳ سال قدمت است که تکمیل آن از خواسته‌های مهم مردم میاندوآب است که زمینه توسعه و پیشرفت این منطقه بیش از پیش فراهم شود.

جاده در دست احداث سرچم با هدف دسترسی ساکنان آذربایجان غربی به اتوبان پیامبر اعظم (ص) و کاهش ۱۵۰ کیلومتری مسیر تا پایتخت، ۳۳ سال قبل آغاز شده ولی به اتمام نرسیده و مردم این خطه همچنان در انتظار تکمیل و بهره برداری از آن هستند.

در این بازدید قرار شد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۲۵ کیلومتر باقی مانده آن اختصاص یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha