۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۱
کد خبر: 85105613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد تبیین از مهمترین اهداف برگزاری کنگره‌های شهدا است

اراک - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه جهاد تبیین از مهمترین اهداف برگزاری کنگره‌های شهدا است، گفت: جوان گرایی و توجه ویژه به جوانان مهمترین هدف کنگره شهدای این استان است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ غلامرضا کریمی عصر دوشنبه در آیین بازدید مسئولان استان کهگیلویه و بویر احمد در راستای تجربه‌نگاری و بهره‌گیری از تجربیات کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی بیانات بسیار حکیمانه مقام معظم رهبری در جمع اعضای ستاد است که راهبرد و نقشه ادامه راه را تعیین کردند و تحقق این بیانات و ادامه راه کنگره ماموریت اصلی ستاد کنگره است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: شناسایی ویژگی‌های مهم استان مرکزی از ابتدای شروع کنگره در دستور کار قرار گرفت و با توجه به وجود به برکت حضرت امام(ره) در استان مرکزی که بیش از ۲۰ سال از حیات با برکت خود را در این استان گذراندند یکی از مهمترین مسئله‌های کنگره قرار گرفت.

وی ادامه داد: صنعتی بودن استان و داشتن ظرفیت‌های متعدد در استان موجب شده بود که این استان بیش از ۹۰ ماموریت در دفاع مقدس انجام دهد و لذا آشنایی مردم و نسل جدید با این شاخصه استان از دیگر اهداف کنگره بود.

سرهنگ کریمی اضافه کرد: با توجه به نقش مهم استان مرکزی در دفاع مقدس تشکیل ستاد پیشینه رزم استان ۴ سال قبل از کنگره آغاز به کار کرد و جمع آوری اسناد در حوزه دفاع مقدس به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت و در این راستا موفقیت‌ها و اقدامات بسیار ماندگاری انجام شد که امروز در کشور به عنوان الگویی مهم مطرح است.

وی جوان گرایی و توجه ویژه به جوانان در همه ابعاد را از دیگر ویژگی های برجسته کنگره شهدای استان مرکزی دانست و افزود: در همه فعالیت‌ها علاوه بر اینکه ایده‌ها، طرح‌ها و نظرات جوانان شنیده و استفاده می‌شد به سلایق و مخاطب جوانان نیز توجه می‌شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه ها و حوزه های علمیه به عنوان پایه های فعالیت علمی و پژوهشی از ابتدا مورد توجه بود و مسئله تولید علم در دفاع مقدس نیز همزمان دنبال میشد.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه جهاد تبیین از مهمترین اهداف برگزاری کنگره های شهدا است،گفت: در کنگره استان مرکزی محوریت همه برنامه ها تبیین بود و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این راستا قرارگاه تخصصی جهاد تبیین در ستاد کنگره راه اندازی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha