برگزاری کنگره شهدا باب فعالیت‌های نوین فرهنگی  در حوزه دفاع مقدس را باز کرد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: برگزاری کنگره شهدا باب فعالیت‌های نوین فرهنگی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس را باز کرد.

فرزاد مخلص الائمه عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالین حوزه ایثار و شهادت استان مرکزی، افزود: این استان حماسه های بزرگی در دوران دفاع مقدس خلق کرده که شهید اسدالله بربری به عنوان خلبان حماسه ساز جنگ تحمیلی یکی از افتخارات بزرگ استان است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: کنگره شهدای استان مرکزی و افتخارات بزرگی که در طول این رویداد فرهنگی و اجتماعی انجام‌ شده مرهون تلاش ها و مجاهدت های فرماندهی سپاه روح الله استان و ستاد کنگره است.

مخلص‌الائمه شبکه سازی مردمی، سازماندهی مستحکم و خردمندانه و اقدامات ابتکاری را مهمترین برجستگی‌های کنگره شهدای استان مرکزی خواند و افزود: یکی از برتری های این کنگره با سایر کنگره ها وجود نام زیبای حضرت امام خمینی(ره) در این کنگره بود و تبیین نقش حضرت امام(ره) در دفاع مقدس برجستگی ویژه‌ای به کنگره استان مرکزی داد.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) مولفه اصلی هویتی استان مرکزی است و بخشی از حیات با برکت خود را در خمین و تربیت شده حوزه علمیه اراک بودند که مقام معظم رهبری فرمودند شاکله علمی حضرت امام(ره) در حوزه علمیه اراک شکل گرفت و اینها افتخارات بزرگ استان مرکزی است.

تبلیغ فعالیت‌های اثرگذار فرهنگی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است

دبیر شورای هماهنگی کمیته فرهنگی سند راهبردی رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفت: فعالیت‌های حوزه ایثار و شهادت در استان مرکزی هم برای خانواده معظم شهدا، رزمندگان و جانبازان و هم در عرصه های جهاد تبیین و معرفی نقش استان در دفاع مقدس بسیار قابل تقدیر است و بنده به عنوان نماینده ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح گزارشات را اعلام کردم و فعالین در این حوزه شایسته تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار داوود غیاثی‌راد تأکید کرد: تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و فعالین حوزه ایثار و شهادت یک راهبرد فرهنگی و گامی بلند در راستای ترویج و تقویت این فرهنگ نجات بخش است.

سردار غیاثی راد افزود: فعالیت‌های بسیاری به برکت کنگره شهدای استان مرکزی انجام‌ شده و ستاد کل نیروهای مسلح از فعالیت‌های اثرگذار فرمانده سپاه روح الله تقدیر ویژه کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در طی یک سال گذشته فعالیت‌های استاندار مردمی و جهادی استان مرکزی بسیار اثرگذار است و تلاش های ماندگاری انجام داده اند و ستاد کل نیروهای مسلح از ایشان نیز تقدیر ویژه داشتند.

دبیر شورای هماهنگی کمیته فرهنگی سند راهبردی رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: روحیه جهادی استاندار مرکزی و توجه ویژه ایشان به امر ایثار و شهادت بسیار ستودنی و قابل تقدیر است و ایشان از مدیران جهادی نظام جمهوری اسلامی محسوب می شوند و سرمایه ارزشمندی هستند.

سردار غیاثی‌راد با اشاره به مجاهدت‌های جانباز علی جلالی فراهانی گفت: برادر جانباز ۷۰ درصد شیمیایی علی جلالی فراهانی نیز از افتخارات استان مرکزی هستند که ایشان شهید زنده محسوب می‌شوند و اولین جانباز مورد پذیرش دستگاه های بین المللی هستند و مورد تجلیل ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفتند.

دبیر شورای هماهنگی کمیته فرهنگی سند راهبردی رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: فعالیت های مهم و اثرگذار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در حوزه های مختلف نیز باعث شد ستاد کل نیروهای مسلح از سرهنگ غلامرضا کریمی تجلیل ویژه داشته باشد.

سردار غیاثی راد افزود: تجلیل از خلبان شهید اسدالله بربری از دیگر تجلیل های ستاد کل نیروهای مسلح است که از خانواده معظم این شهید نیز تجلیل می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha