مدیرکل امور شهری استانداری: مصوبه عزل شهردار بیرجند باید در هیات تطبیق بررسی شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: مصوبه شورای اسلامی شهر بیرجند مبنی بر عزل شهردار باید در هیات تطبیق بررسی شود و مراحل قانونی خود را طی کند.

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا صفری افزود: صبح امروز و بعد از جلسه شورای شهر بیرجند، خبری مبنی بر عزل شهردار بیرجند توسط اعضای شورای شهر منتشر شد در حالی که مصوبات شورای شهر باید توسط هیات تطبیق مصوبات، مستقر در فرمانداری‌ها با قوانین و مقررات و حدود وظایف شورای اسلامی تطبیق داده شود و اگر در بازه زمانی حداکثر ۲ هفته مغایرتی ملاحظه و اعلام نشد، برای شهرداری لازم‌الاجرا می‌شود.

وی گفت: این مصوبه در سال گذشته نیز بنا به دلایلی توسط هیات تطبیق مصوبات مورد ایراد قرار گرفت لذا چنین اخباری که قطعا تبعات و پیامدهایی را در شهرداری و در جریان خدمت‌رسانی به شهروندان به دنبال دارد باید با رعایت جوانب و جمیع ملاحظات انتشار یابد و زمانی رسانه‌ای شود که قطعی شده و مراحل قانونی خود را طی کرده باشد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر شهروندان از شورای منتخب و شهرداری، تلاش و تکاپو و اهتمام برای عمران و آبادانی شهر را انتظار دارند و شایسته نیست که بعضی حواشی داخلی شورای اسلامی شهر یا مصوباتی که هنوز روند قانونی خود را طی نکرده از طریق مصاحبه یا طرق دیگر در سطح شهر و در میان شهروندان و فضای مجازی منتشر شود.

وی با اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی و برگزاری مراسم تکریم شوراهای استان که هفته گذشته به منظور پاسداشت خدمات اعضای شوراها برگزار شد گفت: شورای اسلامی به عنوان نهاد قانونگذار محلی باید پایبندی به قوانین و مقررات را سرلوحه کار خود قرار داده و با حفظ کرامت و عزت اعضا از اقداماتی که ممکن است موجب برهم خوردن آرامش روانی شهروندان شود، خودداری کنند.

صفری افزود: این برداشت برخی اعضای شورا که این مصوبه را قطعی و اجرایی تلقی کرده‌اند و انتظار دارند سرپرست شهرداری بیرجند از فردا مدیریت شهرداری را به عهده بگیرد، صحیح نیست چرا که مطابق ماده ۹۰ قانون تشکیلات شوراها، مراحل اداری و قانونی در مورد این مصوبه طی نشده و متاسفانه قبل از ارسال مصوبه به فرمانداری، خبر و حواشی آن در خبرگزاری‌ها منتشر شده است.

وی از شتابزدگی رسانه‌ها در پوشش این خبر ناقص اظهار تعجب کرد و گفت: برای ما هم سوال است چرا مصوبه‌ای که هنوز به فرمانداری ارسال نشده، باید رسانه‌ای شود؟

صفری همچنین از ترک جلسه شورای شهر بیرجند توسط تعدادی از اعضا انتقاد کرد و افزود: اقدام این اعضا وجاهت قانونی نداشته و این عمل زیبنده اعضای فرهیخته شورای اسلامی نیست.

وی تاکید کرد: به دور از هرگونه جانبداری از شخص یا گروه خاصی، درخصوص این مصوبه و موضوعات پیرامون آن صرفا باید به رعایت موازین قانونی توجه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: براساس مصوبه جلسه امروز شورای شهر "مهدی بهترین" شهردار بیرجند از سمت خود عزل و سرپرست شهرداری انتخاب شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha