پنج تُن مواد غذایی و آرایشی غیرقابل مصرف در سردشت معدوم شد

مهاباد - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: پنج تُن مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل استفاده در این شهرستان معدوم شد.

جلال جلالت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در قالب طرح سلامت نوروزی چهار تُن مواد خوراکی و آشامیدنی و یک تن مواد آرایشی توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان توقیف شده بود.

وی افزود: این مواد غیرقابل مصرف تحت نظارت نماینده دادستان عمومی‌ و انقلاب و با مشارکت شهرداری سردشت در محل دفن زیاله ها معدوم شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: اقلام مذکور توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت و کارشناس نظارت بر مواد غذایی شبکه بهداشت به علت نداشتن تاریخ مصرف و غیرقابل استفاده بودن در نوروز ۱۴۰۲ کشف و توقیف شده بود.

جلالیت ادامه داد: این مقدار مواد غذایی به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده و در صورت مصرف می‌توانست سلامت شهروندان را با خط مواجه سازد.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به شماره گویای ۱۹۰ گزارش دهند تا کارشناسان مرکز بهداشت در کمترین زمان ممکن آن را بررسی کنند و از توزیع مواد غذایی و آرایشی فاسد و فاقد مشخصات ۹ گانه جلوگیری کنند.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha