۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل باند دوم بزرگراه بابامیدان-گچساران به بهبهان نیاز است

گچساران- ایرنا- مدیر شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل قطعه یک باند دوم بزرگراه بابامیدان-گچساران به بهبهان نیاز است.

صمصام آقایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:قطعه یک باند دوم بزرگراه بابامیدان-گچساران به بهبهان بطول بیش از ۱۰ و نیم کیلومتر با اعتبار سه هزار میلیارد ریال در شهرستان باشت از توابع کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس هم اکنون در دست اجراست.

وی بیان کرد: ۶ کیلومتر از این بزرگراه در استان فارس و چهار کیلومتر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد.

آقایی اظهار کرد: قطعه یک باند دوم بزرگراه بابامیدان-گچساران به بهبهان هم اکنون بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به قرارداد اولیه این طرح افزود: سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای باند دوم بزرگراه بابامیدان -گچساران اختصاص یافت.

آقایی با بیان اینکه مدت قرار داد این طرح ملی ۳۶ ماهه است افزود: ۸۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۲۲۵ هزار و ۷۳ متر مکعب خاکریزی، ۷۱هزار و ۵۴ متر مکعب زیر اساس و ۳۰هزار و ۵۰۰ متر مکعب اساس در این طرح اجرا خواهد شد.

۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل باند دوم بزرگراه بابامیدان-گچساران به بهبهان نیاز است

آقایی تصریح کرد: این طرح حدفاصل شهر کوپن رستم تا شهر بوستان باشت اجرا خواهد شد و در این طرح سه دستگاه پل بزرگ شامل پل بریم، پل لیراب و پل شوش احداث می شود.

وی عنوان کرد: میزان آسفالت برای اجرای طرح قطعه دوم بزرگراه گچساران - بابامیدان بیش از ۵۸هزارو ۲۰۰ تن است.

آقایی تصریح کرد: در این طرح ملی یکهزار ۹۶۳ تن آرماتور بندی، سه دستگاه پل، سه دور برگردان و یک دستگاه زیر گذر اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادف جاده ای، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیر، کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه، افزایش رونق اقتصادی منطقه، کاهش اتلاف زمان و بهبود وضعیت زیر بنایی و زیر ساخت استان از مهمترین اهداف این طرح است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha