۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85101377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پسماندهای عفونی در رضوانشهر بطور کامل ساماندهی شده است

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبر: 85101377
پسماندهای عفونی در رضوانشهر بطور کامل ساماندهی شده است

رشت - ایرنا - مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان رضوانشهر گفت: در زمینه ساماندهی پسماندهای عفونی از جمله شهرستان‌های پیشرو در سطح گیلان هستیم که به طور ۱۰۰ درصدی این زباله‌ها به صورت بهداشتی جمع‌آوری و دفن می‌شود.

دکتر غلامرضا فلاح روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مدیرشبکه بهداشت و درمان رضوانشهر پیرامون دفع صحیح پسماندهای عفونی هم گفت: طبق قراردادی که با بخش خصوصی برای دفع صحیح و بهداشتی زباله های عفونی انجام شده است، ۱۰۰ درصد زباله های عفونی بطور بهداشتی در این شهرستان دفع می شود.
وی افزود: رضوانشهر در زمینه ساماندهی و پوشش پسماندهای عفونی از جمله شهرستان‌های پیشرو در سطح استان گیلان محسوب می‌گردد و هیچگونه خطری از زباله های عفونی مردم شهرستان را تهدید نمی کند.

وی با اشاره به هفته سلامت از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه افزود: شعار این هفته، سلامت برای همه که بحث‌های مختلفی در آن دیده شده است و جوانی جمعیت از آن جمله است.
وی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی حوزه سلامت در سطح رضوانشهر گفت: در حوزه فعالیتهای عمرانی اقدام به ساخت و تجهیز یک مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شده است و ۲ خانه بهداشت از ردیف پروژه‌های محرومیت‌زدایی با اعتبار ۵ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
دکتر فلاح در ادامه به عملکرد و فعالیتهای حوزه بهداشت در زمینه نظارت‌های میدانی اشاره کرد و افزود: کلیه اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی بهداشتی، داروخانه ها، مطب‌های خصوصی تحت نظارت دقیق ما هستند.
دکتر فلاح افزود: در زمینه جوانی جمعیت اقدامات گسترده‌ای در نقاط مختلف شهرستان صورت گرفته که با اعزام کارشناسان به مدارس آموزش و پرورش، اعزام تیم‌های مربوطه به مناطق دوردست شهرستان و همچنین برگزاری کلاس‌های توجیهی برای زوج‌های جوان موضوع را دنبال می‌کنیم.
مدیرشبکه بهداشت و درمان رضوانشهر با اشاره به مجموعه اقدامات آموزشی و بهداشتی در این راستا افزود: برگزاری کلاس‌های رایگان ویژه باروری به میزان ۴۲۴ جلسه و ارائه خدمات مشاوره بهداشتی در زمینه فرزندآوری به میزان ۵ هزار و ۳۹۹ مورد از جمله اقدامات این شبکه محسوب می شود.
دکتر فلاح در ادامه افزود: ۳ هزار و ۳۶۰ مورد خدمات ارائه شده در زمینه مشاوره پیش از بارداری از جمله اقدامات این شبکه در سطح رضوانشهر و پره سر می باشد.
وی همچنین بیان کرد: در زمینه راه‌های پیشگیری از سرطان‌های شایع بین زنان تاکنون ۳ هزار و ۸۴۰ مورد و در زمینه بیماری سرطان روده(مشترک بین زنان و مردان) یک هزار و ۹۴۳ مورد مشاوره به مخاطبان و جامعه هدف ارائه شده است.
این مقام بهداشتی در رضوانشهر بیان کرد: ۲۷۱ مورد بازرسی از سامانه‌های آبرسانی و هشت هزار و ۹۰۵ مورد بازرسی از اماکن عمومی و مراکز توزیع مواد غذایی در سطح مناطق مختلف این شهرستان بعمل آمده است.
دکتر فلاح در ادامه با بیان موضوعات مختلف بهداشتی گفت: صدور ۴۲۴ مورد کارت‌های بهداشتی برای اصناف و کسبه و نیز ۶۵ مورد پاسخگویی به شکایات از طریق سامانه ۱۹۰ انجام شد که ۳۰ مورد از این تعداد از سوی مراجع قضایی بود.
وی همچنین گفت: ۳۸۹ بازرسی از مراکز عرضه مواد خوراکی، بهداشتی، کارگاهی، ورزشی و آریشگاه ها صورت گرفته است و نسبت به نحوه فعالیت آنان طبق استاندارد های لازم پیگیری و تذکر داده شده است.
مدیرشبکه بهداشت و درمان رضوانشهر خطاب به مردم این شهرستان با اشاره به درپیش بودن فصل گرما و فرارسیدن فصل کشاورزی در شالیزار های این مناطق، توجه به توصیه های بهداشتی و آگاهی مردم از علائم بیماری تب شالیزار را ضروری خواند و گفت:در این میان، کشاورزان باید در انجام کشت و کار، از چکمه و دستکش استفاده کنند.
دکتر فلاح ادامه داد: تب شالیزار، یک بیماری میکروبی به شمار می رود که عامل آن نوعی از باکتری‌های اسپیروکت به نام لپتوسپیرا هستند؛ این بیماری توسط آب آلوده که معمولا از طریق ادرار حیوانات ناقل این میکروب و آب های کشاورزی آلوده می شود از طریق زخم های کوچک موجب آلودگی فرد خواهد شد.
وی در ادامه به ویروس کرونا و اقدامات لازم در این راستا در سطح رضوانشهر و پره سر اشاره کرد و گفت: هم اکنون هیچ بیمارکرونایی در بیمارستان این شهرستان بستری نمی‌باشد و تنها ۴ نفر مشکوک به این ویروس در حال نقاحت ۱۴ روزه در منزل تحت مراقبت می باشند.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت ۲بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
این شهرستان دارای ۳۵ خانه بهداشت روستایی، هفت مرکزبهداشتی و درمانی شهری و روستایی در غالب تیم‌های پزشک خانواده در مراکز روستایی شامل پزشک، دندانپزشک، ماما، پزشک سلامت، کارشناسان بهداشت محیط و روانشناس به مردم خدمت رسانی می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha