۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۲۹
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85099748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۴ جلد کتاب در لرستان تالیف شد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۲۹
کد خبر: 85099748
۴۰۴ جلد کتاب در لرستان تالیف شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: سال گذشته ۴۰۴ جلد کتاب در این استان تالیف شده است.

به گزارش ایرنا منصور احمدی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه جریان فرهنگی سیال، آهسته و نامحسوس اما تأثیرگذار است، اظهار کرد: در حوزه مهندسی هنری حضور جشنواره‌های هنری به همین اندازه تأثیرگذار است و این در حالی است که در دهه فجر گذشته پنج جشنواره ملی فیلم فجر و جشنواره ملی شعر، تئاتر، موسیقی و جشنواره استانی هنرهای تجسمی در استان برگزار شده است.

وی افزود: در جشنواره هنرهای تجسمی ۱۲۰ هنرمند، ۱۲ گروه موسیقی و ۱۸ گروه تئاتر حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: سال گذشته در حوزه شورای فرهنگ عمومی هشت جلسه با رویکرد خاص برگزار شد که بیش از ۷۰ درصد مصوبات آن اجرا و ۳۰ درصد در حال اجرا است.

احمدی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد شورای اطلاع رسانی در استان، بیان کرد: برخی پروژه‌های عمرانی این اداره کل در ۱۰ سال اخیر ناتمام مانده بودند و تالار مرکزی از سال ۹۲ تا 1400تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشت و اکنون بیش از ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد..

وی افزود: هنرستان هنرهای زیبای گلدشت اکنون نزدیک به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در این نقطه شهر یک پایگاه فرهنگی و هنری به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه کتابخانه شهید باهنر بروجرد افتتاح شده، گفت: کتابخانه پلدختر نیز در حال اجرا است.

احمدی با بیان اینکه کار فرهنگی زمانبر است، ادامه داد: در این زمینه نیاز به تبیین، گفتمان، گفت‌وگو، نقدپذیر و نقدکردن هستیم.

وی با اشاره به اینکه سه هنرستان هنرهای زیبا در لرستان وجود دارد، بیان کرد: ۲ هنرستان پسرانه در خرم‌آباد و بروجرد فعال است و امسال یک هنرستان دخترانه در خرم‌آباد افتتاح شده که در سال آینده ۴۵ دانش‌آموز در این هنرستانها تحصیل می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار رویدادها و برنامه‌های قرآنی به صورت جامع در نقاط محروم برگزار و رویدادهای شهید سلیمانی، زیست عفیفانه و قرآنی نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha