هلال احمر اردبیل در بارش‌های سیل‌آسا به یاری مردم شتافت

اردبیل - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به ۱۳۰ نفر در جریان بارش‌های سیل‌آسا در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار مغان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، حمید قویدل روز سه‌شنبه در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده گرمی مغان اظهار کرد: به دنبال بارش شدید باران و تگرگ که از شب گذشته در شهرستان گرمی و بیله‌سوار جاری بود خسارت زیادی در این مناطق برجای گذاشت، امدادگران جمعیت هلال احمر از ساعات اولیه جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در محل حضور یافتند.

وی افزود: در این حادثه امدادگران جمعیت هلال احمر با ۴۵ نیروی انسانی در قالب ۱۳ تیم عملیاتی، ۱۱ دستگاه خودرو و پنج دستگاه موتور آب در مناطق سیل‌زده حضور یافتند و اقدام به تخلیه ۱۷ باب خانه مسکونی در منطقه سیل زده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: در این حادثه هشت تیم سیلاب ، ۲ تیم جاده، ۲ تیم ارزیاب و یک تیم اسکان و تغذیه از شب گذشته در محل حادثه فعال هستند.

وی ادامه داد: بارش شدید تگرگ و باران موجب وارد شدن خسارت سنگین به مزارع، باغات و منازل مسکونی در شهرستان گرمی و بیله‌سوار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: روستاهای حادثه دیده این سیل در شهرستان گرمی شامل روستاهای محمدتقی کندی، گیلارلو، قباله‌کندی و ملالار و روستاهای حادثه‌دیده در شهرستان بیله‌سوار نیز اودلو و اکبرداوود است.

قویدل گفت: نیروهای امدادی با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شده و اقلام خوراکی و امدادی از قبیل بسته غذایی ، چادر امدادی ، پتو ، موکت ، ست ظروف ، والور ، پودر لباس شویی ، فانوس و اجاق گاز تک شعله در بین خسارت‌دیدگان این شهرستان ها توزیع کردند و عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha