هلال احمر اردبیل در بارش‌های سیل‌آسا به یاری مردم شتافت

اردبیل - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به ۱۳۰ نفر در جریان بارش‌های سیل‌آسا در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار مغان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، حمید قویدل روز سه‌شنبه در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده گرمی مغان اظهار کرد: به دنبال بارش شدید باران و تگرگ که از شب گذشته در شهرستان گرمی و بیله‌سوار جاری بود خسارت زیادی در این مناطق برجای گذاشت، امدادگران جمعیت هلال احمر از ساعات اولیه جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در محل حضور یافتند.

وی افزود: در این حادثه امدادگران جمعیت هلال احمر با ۴۵ نیروی انسانی در قالب ۱۳ تیم عملیاتی، ۱۱ دستگاه خودرو و پنج دستگاه موتور آب در مناطق سیل‌زده حضور یافتند و اقدام به تخلیه ۱۷ باب خانه مسکونی در منطقه سیل زده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: در این حادثه هشت تیم سیلاب ، ۲ تیم جاده، ۲ تیم ارزیاب و یک تیم اسکان و تغذیه از شب گذشته در محل حادثه فعال هستند.

وی ادامه داد: بارش شدید تگرگ و باران موجب وارد شدن خسارت سنگین به مزارع، باغات و منازل مسکونی در شهرستان گرمی و بیله‌سوار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: روستاهای حادثه دیده این سیل در شهرستان گرمی شامل روستاهای محمدتقی کندی، گیلارلو، قباله‌کندی و ملالار و روستاهای حادثه‌دیده در شهرستان بیله‌سوار نیز اودلو و اکبرداوود است.

قویدل گفت: نیروهای امدادی با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شده و اقلام خوراکی و امدادی از قبیل بسته غذایی ، چادر امدادی ، پتو ، موکت ، ست ظروف ، والور ، پودر لباس شویی ، فانوس و اجاق گاز تک شعله در بین خسارت‌دیدگان این شهرستان ها توزیع کردند و عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha