۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۵۷
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85100886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آماده باش جمعیت هلال احمر استان اردبیل در پی هشدارهای هواشناسی

اردبیل-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی نسبت به بارش باران و وقوع سیلاب، جمعیت هلال احمر استان اردبیل برای امدادرسانی به مردم در آماده باش کامل به سر می برد.

حمید قویدل ظهر امروز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا با اعلام این خبر افزود: طی روزهای اخیر در استان اردبیل با افزایش بارش ها شاهد آبگرفتگی ها و خسارت هایی در استان بودیم از همین رو جمعیت هلال احمر از ساعات اولیه برای امداد رسانی در آماده باش کامل بسر می برد.

وی اضافه کرد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری استان (EOC) جهت کنترل و هماهنگی حوادث احتمالی در آماده باش بوده و به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: تیم های واکنش سریع و امدادی در مرکز استان و شعب تابعه جمعیت هلال احمر و پایگاه های امداد و نجات بین شهری شعب در محورهای مواصلاتی استان در آماده باش کامل بوده و هموطنان می توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا از صبح امروز چهارشنبه سامانه بارشی مناطق مختلف استان اردبیل را تحت تاثیر قرار داده است. امروز بارش برف و تگرگ مناطقی از شهرستانهای گرمی انگوت و مشگین شهر را سفید پوش کرد.

بارش باران شدید و وقوع سیلاب راه ارتباطی تعدادی از روستاهای گرمی و انگوت را مسدود کرد.

به گفته علی بابا زاده رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گرمی، حدود ۹۰دهنه پل در دو شهرستان گرمی و انگوت مسدود شده که باید بازگشایی شود.

وی افزود: بارش سیل و آبگرفتگی دست کم ۵۰۰میلیارد ریال به ابنیه فنی راههای این دو شهرستان خسارت زده است.

در شهرستان مشگین شهر هم بارش تگرگ خساراتی به باغات این شهرستان وارد کرد که کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی خسارت‌ها هستند.

از ابتدای سال جاری وقوع حوادث طبیعی متعدد از جمله سرمازدگی،خشکسالی شدید و بارش تگرگ مناطق مختلف استان اردبیل را تحت تاثیر قرار داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha