۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85099207
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶۱ نخبه علمی جایزه نوبل ایرانی دریافت می‌کنند

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85099207
 ۶۱ نخبه علمی جایزه نوبل ایرانی دریافت می‌کنند

تهران- ایرنا- همزمان با شصت و یکمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، به ۶۱ نخبه علمی و مخترع در حوزه‌های مختلف و شرکت‌های دانش بنیان، جایزه ویژه البرز معروف به «جایزه نوبل ایرانی» اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‌نشست خبری بنیاد فرهنگی البرز امروز سه شنبه به مناسبت شصت و یکمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، ‌با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران این بنیاد برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در این نشست با گرامیداشت روز معلم و زنده نگه داشتن یاد و خاطر مرحوم حسینعلی البرز بنیان‌گذار این مجموعه فرهنگی گفت: در آیین تجلیل از نخبگان علمی، مخترعان، طلاب، دانشجویان و شرکت های دانش بنیان برتر کشور ۶ میلیارد تومان جایزه نقدی به نفرات و شرکت های برتر اعطا می شود.

 ۶۱ نخبه علمی جایزه نوبل ایرانی دریافت می‌کنند

حیدر ارشدی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس بنیاد فرهنگی البرز تاکنون از هیچگونه حمایت مالی دولتی و غیره استفاده نکرده اند، اظهار داشت: این در حالی است که طی این مدت ۶ هزار نخبه علمی کشور مورد تشویق قرار گرفته اند.

وی افزود: این بنیاد همچنین در بخش های حمایت های انسان دوستانه از قبیل کمک به سیل زدگان، زلزله زدگان، خرید تجهیزات بیمارستانی، ساخت آب انبار و چاه و غیره برای مناطق دور افتاده و غیره در داخل و خارج کشور فعالیت های خوبی از خود نشان داده است.

ارشدی با بیان اینکه جایزه البرز به تمامی کسانی که در عرصه توسعه و ائتلای علمی کشور تلاش می کنند تعلق خواهد گرفت، اظهار داشت: آیین های تجلیل از نخبگان علمی و دانش آموزان کشور هر ساله در نیمه اردیبهشت و نیمه آبان ماه برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با بیان اینکه همچنین به بیش از سه هزار دانشجو وام های گوناگون ارائه شده است، بیان داشت: افزودن بخش معرفی و انتخاب دانشمند جوان در آیین تجلیل از نخبگان برتر این بنیاد از اتفاقات خیر و پر برکت است که برای نخستین بار در چارچوب این رویداد برگزار می شود.

به گفته وی، ‌جوایز نقدی امسال در مقایسه با سال گذشته دارای ۶۰ درصد افزایش بوده و به ترتیب جوایز نقدی در قالب ۳۳۰، ۲۰۰، ۱۱۰ و ۷۵ میلیون تومان به همراه لوح، تندیس و تقدیرنامه به برگزیدگان اعطا می شود.

در ادامه این نشست از پوستر و تندیس شصت و یکمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز و مراسم تجلیل از نخبگان علمی کشور رونمایی شد.

 ۶۱ نخبه علمی جایزه نوبل ایرانی دریافت می‌کنند

بنیاد فرهنگی البرز با هدف توسعه همه جانبه علمی کشور تاسیس شد

بنیاد فرهنگی البرز وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه در سال ۱۳۴۲ شمسی تأسیس شده است. هدف از تاسیس بنیاد فرهنگی البرز در واقع کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی است. این امر از طریق اعطای “جایزه بنیاد البرز” و به صورت مستمر و سالانه انجام می‌گیرد.

بنیاد فرهنگی البرز به همت مرحوم حسینعلی البرز، مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، تأسیس و وقف گردید. این بنیاد طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده است. جالب اینکه تعدادی از ایشان، هم‌اکنون نیز دارای مسؤولیت‌هایی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و اجرایی هستند. فعالیت حمایتی و تشویقی بنیاد فرهنگی البرز طی سالهای اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسؤولین کشوری محقق شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha