۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۴۳
کد خبر: 85479725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولویت‌های معاونت قرآن وزارت فرهنگ اعلام شد 

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۴۳
کد خبر: 85479725
اولویت‌های معاونت قرآن وزارت فرهنگ اعلام شد 

تهران- ایرنا- معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگاه حداکثری و غیرسکولار به قرآن، تحقق عدالت فرهنگی در فعالیت‌های قرآنی، توجه بیش از پیش به نقش هنر و فناوری‌های نوین در ترویج معارف قرآن را به‌عنوان اولویت‌های این معاونت تا پایان دولت سیزدهم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، شبیر فیروزیان پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت با انتشار مطلبی در شبکه‎‌های اجتماعی، اولویت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اعلام کرد.

بر این اساس، نگاه حداکثری و غیرسکولار به قرآن، تحقق عدالت فرهنگی در فعالیت‌های قرآنی و توجه بیش از پیش به نقش هنر و فناوری‌های نوین در ترویج معارف قرآن ازجمله این اولویت‌ها به شمار می‌رود.

همچنین توجه بیشتر به حوزه عترت و توانمندسازی موسسات مردمی قرآنی دیگر اولویت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سال جدید است.

اولویت‌های معاونت قرآن وزارت فرهنگ اعلام شد 

فیروزیان از بهمن‌ سال گذشته که پس از استعفای علیرضا معاف به دلیل بیماری از سوی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سرپرست معاونت قرآن و عترت معرفی شده بود، اخیرا به عنوان معاون قرآن و عترت حکم گرفته و اسماعیلی از وی خواسته است تا اهتمام خود را به برنامه‌ریزی برای تکمیل امور قرآنی و حاکم کردن جهت‌گیری قرآنی در تمامی بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معطوف کند.

توسعه فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، ایجاد هم‌افزایی موثر در مجموعه‌ بخش‌های دینی این وزارت‌خانه، توجه ویژه به تعامل پیش‌برنده با فعالان حقیقی و حقوقی قرآنی کشور، پیگیری اجرایی‌سازی منویات قرآنی رهبر انقلاب به ویژه در موضوع تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، فعال‌سازی همه ظرفیت‌های معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته برای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور، راهبری کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ـ ترویجی قرآنی، حمایت از تولید آثار و محصولات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای فاخر قرآنی برای ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه از دیگر مواردی است که وزیر فرهنگ به آن اشاره کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha