۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85099018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام مسلمان اجازه حضور در ضیافت عید فطر کاخ سفید را نیافت

تهران– ایرنا- شهردار مسلمان یکی از شهرستان‌های ایالت نیوجرسی که به علت درج اشتباه نامش در فهرست تروریستی اداره تحقیقات فدرال مجوز حضور در ضیافت عید فطر دیشب کاخ سفید را نگرفت، این اقدام سرویس مخفی را اسلام‌هراسانه خواند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، تارنمای آکسیوس امروز نوشت که محمد خیرالله شهردار شهرک ۶ هزار نفری پراسپکت پارک (Prospect Park) ممانعت از حضور در ضیافت دیشب را اسلام هراسانه خواند و گفت که به نظر می رسد قربانی تبعیض نژادی شده است.

پیشتر شورای روابط آمریکایی– اسلامی به وی اطلاع داده بود که از سال ۲۰۱۹ شخصی به همین نام در فهرست تروریستی اداره تحقیقات فدرال (ااف. بی. آی) قرار دارد. به دلیل همین شباهت اسمی، خیرالله هنگام ورود به فرودگاه جان اف کندی نیویورک نیز به مدت ۳ ساعت بازداشت شده بود.

خیرالله به آکسیوس گفت: از سال ۲۰۱۹ با مشکلاتی در سفرهایم روبرو شده ام و فکر می کردم که این موضوع ۲ سال پیش حل و فصل شده باشد. این تبعه سوری از سال ۲۰۰۰ شهروند آمریکا شده و پنج بار پیاپی به شهرداری شهر انتخاب شده است.

وی افزود که نیم ساعت پیش از آنکه به کاخ سفید برسد، با وی تماس گرفتند و اطلاع دادند که محافظت ریاست جمهوری به وی اجازه حضور در مراسم را نمی دهد و باید به اقامتگاهش باز گردد.

سرویس مخفی در بیانیه ای از وقوع این رخداد ابراز تاسف کرد و شورای مسلمانان آمریکا نیز عذرخواهی کاخ سفید، منسوخ شدن فهرست افراد نامطلوب، تغییر تصمیم سرویس مخفی و دعوت مجدد شهردار را خواستار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha