۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85097158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختلالات اضطرابی ۶ هزار و ۶۶۹ کودک در البرز غربالگری شد

کرج - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: اختلالات اضطرابی ۶ هزار و ۶۶۹ کودک در این استان با هدف تشخیص زودهنگام غربالگری شدند.

"وجیهه محمدی فلاح "روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کودکان پس از غربالگری خدمات تخصصی مراحل بعدی مداخلات درمانی و آموزشی را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان البرز در یکسال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار خدمت روانشاختی به آحاد مردم ارایه داده بیان کرد: در یکسال گذشته به تعداد ۴۷ هزار و ۹۶۱ تماس ومشاوره تلفنی در حوزه های مختلف روان شناسی به احاد مردم ارایه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز اضافه کرد : در استان یک مرکز دولتی و۶۴ مرکز غیردولتی مشاوره تحت نظارت بهزیستی البرز مشغول به فعالیت هستند که در یکسال گذشته به تعداد ۱۳ هزار و ۳۱ نفر خدمات مشاوره ای ارایه داده اند.

وی در ادامه به طرح ها و برنامه ها در حوزه تحکیم بنیان خانواده وکنترل طلاق اشاره کرد و افزود: طرح آموزش پیش از ازدواج با شرکت ۲ هزار و ۵۶۲ نفر، طرح آموزش زندگی خانواده با شرکت ۲ هزار و ۵۹۳ نفر، طرح کنترل طلاق با آموزش یک هزار و ۱۴۰ زوج ، طرح بهبود و مراقبت از روابط خانواده در پنج سال اول زندگی مشترک با آموزش تعداد ۴۴۷ نفر ، آموزش مهارتهای زندگی به تعداد ۵۸۰نفر و تعداد ۲۷۴ زوج از خدمات تخصصی مشاوره رایگان بهره مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ارتقاء تاب آوری افراد در برخورد با بلایای طبیعی و موقعیت های اضطراری را از طریق ارایه آموزش پیش از بروز بحران و ارایه خدمات روان شناختی و حمایت های روانی اجتماعی حین و پس از بروز بحران از دیگر طرح های آموزشی این نهاد حمایتی برشمرد و گفت: دراستان البرز هفت تیم فوریتی در حال فعالیت هستند که در طی یکسال گذشته ۱۳ هزار دانش آموز از خدمات آموزشی آنها بهره مند شده اند.

محمدی فلاح اضافه کرد: علاوه بر خدمات حضوری و غیرحضوری تشریح شده در ارتقا سلامت روانی اجتماعی شهروندان نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر با استفاده محتواهای رسانه ای تولید شده و انتشار آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از برنامه های آگاه سازی بهره مند شده اند محتوای این برنامه ها شامل افزایش تاب آوری اجتماعی، پیشگیری از خشونت و خودکشی، ارتقا روابط موثر، مواجه با بحران و آموزش زندگی خانواده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha