۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85097041
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز درمان سکته حاد مغزی بیمارستان ولیعصر زنجان توسعه می‌یابد

زنجان - ایرنا - رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) استان زنجان گفت: مرکز درمان سکته حاد مغزی این بیمارستان با هدف خدمت رسانی مطلوب‌ به گروه‌های هدف توسعه می‌یابد.

حمید قهرمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته عملیات بهسازی و توسعه فضای فیزیکی واحد SCU (سکته حاد مغزی) بیمارستان ولیعصر(عج) شهر زنجان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات این پروژه از محل کمک خیران و بخش دولتی تامین شده است، اضافه کرد: این اقدام برای خدمت‌رسانی بهتر و مطلوبتر به مراجعه‌کنندگان واجد شرایط(سکته حاد مغزی) انجام می شود.

این مسوول ادامه داد: این مرکز پیش از این، هفت تخت بستری داشت که با انجام عملیات بهسازی این تعداد به ۱۵ تخت افزایش می یابد.

به گفته رییس بیمارستان ولیعصر(عج)، مرکز درمان سکته حاد مغزی این دانشگاه به واسطه به‌ کارگیری رویکرد علمی، همگرایی بین علوم پزشکی و ادغام حوزه‌های آموزشی - تحقیقاتی با نظام ارائه خدمت توانسته است در سطوح ملی و بین‌المللی به جایگاه ویژه‌ای دست یابد.

این مسوول ادامه داد: سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر در ایران، سومین عامل مرگ و میر در جهان و اولین عامل ناتوانی در دنیا شناخته شده است و باید توجه داشت که این عارضه قابل درمان است.

وی خاطرنشان کرد: از زمان تاسیس این مرکز تاکنون بیش از یک‌هزار و ۴۶۰ بیمار سکته مغزی تحت درمان با داروی ترومبولیتیک قرار گرفته‌اند که این روند منجر به کاهش قابل توجه مرگ و میر و عوارض سکته مغزی در استان شده است.

مرکز درمان سکته حاد مغزی استان فعالیت خود را از سال ۹۵ آغاز کرد و در آن، بیماران هدف تحت مراقبت‌های ویژه و درمان‌های اختصاصی از جمله داروهای حل‌کننده لخته قرار می‌گیرند.




اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha