۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹
کد خبر: 85095209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر: مهارت‌آموزی حلقه گم شده آموزش و پرورش است

۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹
کد خبر: 85095209
معاون وزیر: مهارت‌آموزی حلقه گم شده آموزش و پرورش است

ورامین - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: امروز بسیاری از دانش‌آموزان در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند در حالی که مهارت‌آموزی در رشته‌های فنی و حرفه ای، حلقه گم شده آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی فیاضی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین که به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم در مصلای صاحب‌الزمان (عج) ورامین انجام شد اظهار داشت: امروز جامعه معلمان به توجه ویژه نیاز دارد و لازم است تا گفتمان اصلی معلمان در بیرون سازمان، نشان از مرجعیت و منزلت آنان و در داخل سازمان رسیدگی به معیشت انان باشد.

وی خاطرنشان کرد: معلمان باید دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند از این رو لازم است تا تشکل‌های دانش آموزی به عنوان مدرسه پنهان تقویت شود،تشکل‌هایی که می‌تواند علاوه بر مدرسه ، در مساجد، کتابخانه‌ها، پایگاه‌های نماز جمعه، باشگاه ورزشی و… فعالیت خود را انجام دهند.

فیاضی تصریح کرد: تشکل‌های دانش آموزی موجب می‌شود تا آینده سازان زودتر به بلوغ فکری و اجتماعی دست یابند، اگر کارها و انجام امورات به دانش‌آموزان و فرزندان کشور سپرده شود، قطعا آینده درخشانی در انتظار آنان است.

وی از مهارت آموزی به عنوان حلقه مفقوه آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: امروز بسیاری از افراد از مدارک دانشگاهی بالایی برخوردارند ولی مهارت کار و یا امرار معاش را به درستی نیاموخته‌اند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اضافه کرد: کسی که کار با ابزار مختلف را آموخته باشد، می‌تواند با فعالیت و کار امرار معاش کند، از این روست که بر اساس برنامه پنج ساله توسعه ششم کشور، ۵۰ درصد از دانش‌آموزان باید در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل باشند در حالی که امروز به چنین رقمی دست پیدا نکرده‌ایم.

این مسئول گفت: بیش از ۶۰ درصد از دانش‌آموزانی که در رشته علوم تجربی به تحصیل مشغولند، به امید پزشکی در این رشته فعالیت می‌کنند و مابقی تحصیل خود را در رشته‌های علوم انسانی و ریاضی فیزیک ادامه داده و در نهایت، رشته‌های فنی و حرفه‌ای از ناچاری متقاضی ادامه تحصیل دارد.

فیاضی افزود: این که افراد رغبتی به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ندارند، برای آینده کشور فاجعه محسوب می‌شود چرا که جوان در سن ۱۸ سالگی و پس از پایان تحصیلات عمومی، باید به عنوان نیروی مطالعاتی، پژوهشی و درسی و نیز به عنوان نیروی کار خود را وارد جامعه کند.

وی با اشاره به ارائه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به اتباغ خارجی در حوزه تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: مهمترین اصل در ارائه خدمات آموزشی به اتباع، تکریم آنان است و هیچ کس حق ندارد آنان را به خاطر تبعه بیگانه بودن تحقیر کند.

این مسئول از ارائه مجوز برای راه اندازی مدارس غیردولتی ویژه اتباع خبر داد و یادآور شد: افراد سرمایه گذار و خیر می‌توانند نسبت به دریافت مجوز مدارس غیردولتی اتباع اقدام کنند و نوبت دوم مدارس غیردولتی موجود را نیز می‌توان با ارائه مجوز برای اتباع راه اندازی کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:برخی از مدارس دولتی که شیفت عصر خالی دارند نیز می تواند ویژه اتباع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha