۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85094009
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کانون تخصصی تعلیم و تربیت رضوی در البرز آغاز به کار کرد

کرج - ایرنا - کانون تخصصی تعلیم و تربیت رضوی البرز با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش البرز و با رویکرد جهادی ، خیری در این استان آغاز به کار کرد. 

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز روز پنجشنبه در حاشیه آیین آغاز به کار کانون تخصصی تعلیم و تربیت رضوی استان البرز افزود: این کانون تخصصی تعلیم و تربیت با هدف کمک کردن به کاهش مشکلات آموزش و پرورش بویژه در بخش آموزشی، تربیتی و فرهنگی فعالیت خود را با همکاری آستان قدس رضوی در استان شروع کرده است.
"علی حجرگشت" خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی هر قدر زیاد باشد اما تا نگاه جهادی و خیری در مجموعه ای نباشد، اتفاق خاصی نمی افتد و آموزش و پرورش دربخش تامین فضاهای آموزشی و کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به مشارکت جهادی فرهنگیان و خیرین دارد.
وی با اشاره به اینکه البرز حدود ۵۲۰ هزار دانش آموز و متراکم ترین کلاس های درس را در کشور دارد، یادآورشد: به دلیل مهاجرت و سایر مسایل روز به روز بر تراکم کلاسی دانش آموزی و حتی آسیب های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش استان افزوده می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: آسیب های اجتماعی یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش البرز را تشکیل می دهد که باید با انجام و تقویت فعالیت های تربیتی و فرهنگی برای کاهش آن در قالب این کانون تخصصی گام برداشت.
حجرگشت تصریح کرد: امیدواریم در سایه تعامل و مشارکت فرهنگیان و به برکت حضرت امام رضا (ع) شاهد اقدامات مفید به ویژه به دانش آموزان و اولیا در مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر البرز در قالب فعالیت های کانون تخصصی تعلیم و تربیت رضوی استان باشیم.

کانون تخصصی تعلیم و تربیت رضوی در البرز آغاز به کار کرد


۴۰۰ فرهنگی خادمیار و یاور رضوی در البرز
معاون کانون های تخصصی آستان قدس رضوی البرز نیز گفت: کانون های تخصصی آستان قدس رضوی در البرز هفت هزار نفر عضو دارد که ۴۰۰ نفر از آنان فرهنگیان استان هستند.
" یدالله مصطفایی " دراین آیین اظهار کرد: ترویج سیره رضوی در بین مخاطبان مهمترین هدف کانون های تخصصی آستان قدس رضوی در استان ها را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: هدف از ایجاد شبکه های خادمیاری در استان ها هم ترویج سیره رضوی در بین مردم است که باید با انجام فعالیت هایی که در کانون های مختلف بر اساس توانمندی که داریم، انجام وظیفه کنیم.
معاون کانون های تخصصی آستان قدس رضوی البرز خاطرنشان کرد: مسئولیت خادمان حضرت بسیار سنگین است و زمانی که لباس خدمت را می پوشیم باید دارای ویژگی های خادم امام مهربانی ها از جمله خوشرو یی، خوش برخورد ی، مهربان بودن و داشتن لبخند مهر در برابر زائران حرم مطهر را فراموش نکنیم.
مصطفایی تصریح کرد: سیره رضوی را باید در محله ها و همشهری ها ترویج کنیم تا مخاطبان از این موهبت الهی بهره بیشتری ببرند.
معاون کانون های تخصصی آستان قدس رضوی استان البرز تاکید کرد: فرهنگیان در ترویج سیره رضوی و ارایه خدمات به مخاطبان جامعه هدف آموزش و پرورش مسئولیت مهم و اثربخشی عهده دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha