۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85111001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز میزبان برگزاری ۳۰۰ برنامه رضوی در دهه کرامت است

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبر: 85111001
البرز میزبان برگزاری ۳۰۰ برنامه رضوی در دهه کرامت است

کرج  - ایرنا – جانشین مدیریت کانون های خدمت رضوی استان البرز با اشاره به اینکه در دهه کرامت ۲ کاروان خادمان آستان قدس رضوی مشهد میهمان البرز می شوند، گفت: در این ایام برگزاری ۱۱۰ موضوع در قالب ۳۰۰ برنامه پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «قربانعلی مصطفایی» روز یکشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران در آستانه دهه کرامت برگزار شد، با بیان اینکه ایرانیان افتخار میزبانی مضجع شریف امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) را دارند، افزود: به همین دلیل برنامه های دهه کرامت در کشور ما اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد.

وی ابتدای ماه ذی القعده را متبرک به نام امام رضا (ع) دانست و اظهار کرد: آستان قدس رضوی امسال پس از گذر از سه سال کرونا برنامه های ویژه ای و مفصلی را تدارک دیده که ذیل ستاد کشوری در تمام استان ها برای برگزاری این برنامه ها ستادی راه اندازی شد.

وی تجدید میثاق با آرمان های شهدا در بدو ورود کاروان خادمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به استان توسط شبکه جوانان رضوی، حضور در مزار شهدای گمنام، حضور خادمان در نمازهای جمعه سراسر استان و سخنرانی دبیران کانون های خدمت رضوی به عنوان سخنرانان پیش از خطبه و گردهمایی خادمیاران به همراه خانواده هایشان در روز میلاد امام رضا (ع) در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک کرج را از جمله این برنامه ها برشمرد.

مصطفایی گفت: در حاشیه گردهمایی خادمیاران در آستان مقدس امامزاده محمد (ع)‌میز خدمت کانون های تخصصی همچون عمرانی، بهداشتی، تعلیم و تربیت، مشاوره حقوقی، بانوان و قرآنی برگزار می شود.

وی میزبانی از یک هزار خانواده کم درآمد، معلولان و بیماران سخت درمان را در کنار یک سفره کریمانه و ضیافت تبرکی از دیگر این برنامه ها برشمرد و افزود: برگزاری جشن دختران، برگزاری کرسی های تلاوت قرآن در مساجد، برگزاری میزهای خدمت توسط کانون های تخصصی در مصلاها و مساجد و برگزاری همایش علمی توسط کانون علمی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در دهه کرامت است.

جانشین مدیریت کانون های خدمت رضوی استان البرز به برگزاری مسابقات ورزشی متنوع توسط کانون تخصصی ورزش اشاره و تصریح کرد: همچنین قرار است تجمع یک هزار نفر خادمیارمنصوب به خانواده شهدا و ایثارگران در مصلای شهر کرج برگزار شود.

البرز میزبان برگزاری ۳۰۰ برنامه رضوی در دهه کرامت است

وی گفت: همچنین پیش بینی اعزام یک هزار زائر پیاده از مقصد قدمگاه نیشابور به سوی حرم مطهر رضوی از این استان شده است به طوریکه در قالب یک کار مشترک با هیات رزمندگان و سپاه استان البرز این زائران تا شهر نیشابور با قطار حرکت کرده و سپس از سه روز پیش از میلاد امام رضا (ع) حرکت خود را به صورت پیاده آغاز تا روز میلاد به حرم رضوی برسند.

مصطفایی افزود: این کاروان سپس یک روز پس از میلاد به سمت استان البرز باز می گردند.

البرز در بسیاری از شاخص های خدمت رضوی اول کشوری است

مسوول روابط عمومی مدیریت کانون های خدمت رضوی استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه استان البرز در بسیاری از شاخص ها در خدمت رضوی در بالاترین جایگاه قرار دارد، گفت: به طوریکه عملکرد جایگاه اول و دوم در این خدمات بسیار زیاد است.

«ابوالفضل مهرابی پور» یکی از شاخص های برتری البرز را حضور موکب آستان قدس در مرز مهران در ایام اربعین حسینی دانست و افزود: خدمت رسانی این موکب همیشه زبانزد در آستان قدس رضوی می باشد.

وی با بیان اینکه در البرز ۸۰ نفر خادمیار رسانه ای فعال هستند، اظهار کرد: همچنین یکی دیگر از شاخص های برتری البرز در حوزه رسانه می باشد ضمن اینکه در موضوع فعالیت های جهادی نیز یا رتبه اول یا دوم کشوری را داریم و این در حالی است که این فعالیت ها در البرز نمود زیادی ندارد.

وی گفت: همچنین به زودی رواق رسانه را راه اندازی خواهیم کرد تا محلی برای هم اندیشی و گپ و گفت اصحاب رسانه در موضوع رضوی باشد ضمن اینکه در پارک ایران کوچک نیز چهارشنبه های امام رضایی را داریم که برای رواق رسانه در این روز محلی پیش بینی خواهد شد.

گرانترین موقوفه امام رضایی کشور سال گذشته در البرز به ثبت رسید

جانشین مدیریت کانون های خدمت رضوی استان البرز در ادامه به موضوع وقف رضوی نیز اشاره کرد و گفت: تا زمان تاسیس مدیریت کانون های خدمت رضوی در استان البرز حتی یک موقوفه به نام امام رضا (ع) نداشتیم که با فعالیت چند سال اخیر تعدادی اماکن تجاری، مسکونی، مزروعی، زمین و باغ وقف امام رضا (ع) شده است.

مصطفایی افزود: به طوریکه سال گذشته گرانترین موقوفه امام رضایی کشور به نام البرز به ثبت رسید که در اجرای این وقف ورثه مرحوم «حاج دخیل محمد حاج قاسمی» هشت واحد تجاری مسکونی به همراه یک زیرزمین هزار متری در این ساختمان را برای امام رضا (ع) اهدا کردند که مدیریت این موقوفه به کانون های خدمت رضوی البرز واگذار شده است.

وی تصریح کرد: با موافقت واقفان و آستان قدس رضوی قرار است مدیریت کانون های خدمت رضوی در بخشی از این موقوفه که در ابتدای خیابان فروغی و شهید بهشتی است مستقر شود.

وی یادآور شد: این ملک ارزشی بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان دارد.

در استان البرز ۱۹ کانون خدمت رضوی تخصصی و ۲۱ کانون خدمت مرکزی فعال هستند که ۱۰ کانون مرکزی در کرج و مابقی در شهرستان ها و شهرهای اقماری که دارای امام جمعه هستند فعالیت می کنند ضمن اینکه ۱۶۰ کانون محله ای ذیل هر کانون مرکزی فعالیت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha