کانون پرورش فکری کودکان کهگیلویه و بویراحمد از کمبود امکانات رنج می برد

یاسوج-ایرنا-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد به کمبود تجهیزات و ابزارهای آموزشی در کارگاههای کانون اشاره کرد و افزود: سالن سینمایی این مرکز آموزشی از تجهیزات مناسب برخوردار نیست.

کبری اخلاقی نیا روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، به چالش های این مرکز فرهنگی آموزشی اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از مربیان این مرکز در سال جاری بازنشسته می شوند و امیدواریم تدابیر لازم برای جایگزین یا استفاده از نیروهای قبلی اندیشه شود.

وی اظهار داشت: ثبت نام دوره کارگاه‌های هنری، فرهنگی و ادبی تخصصی برخط و حضوری این کانون در فصل بهار و تابستان در سطح استان ادامه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: علاوه بر دوره های فرهنگی و هنری، پذیرش در کلاس های کانون زبان این مرکز آموزشی ادامه دارد.

اخلاقی نیا با اشاره به سرویس ها و خدمات فرهنگی ارائه در کانون، تشریح کرد: تاسیس کانون با خدمات کتاب و کتابخوانی بود که به مرور، ۶۶ فعالیت و خدمات دیگر در پنج محور (کتاب، فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی ) ارائه می شود.

وی جامعه هدف کانون را سنین ۶ تا ۲۲ سال بر شمرد و اضافه کرد: بیشترین استقبال دانش آموزان از دوره های هنری و ادبی ارایه شده در این کانون است.

به گفته اخلاقی نیا، کانون پرورش فکری کودکان استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۰ مرکز فرهنگ و هنری دارد که شامل ۱۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، هفت کتابخانه سیار روستایی و ۲ کتابخانه پستی است.

اخلاقی نیا به چالش برنامه ریزی کانون برای نوجوانان اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییرات سریع نیازهای نوجوان، ضروری است برنامه های فرهنگی خلاقانه به سرعت برای این گروه تدوین شود و با توجه به ممیزهایی نابجا در حوزه نوجوانان، لازم است سرعت و دقت بیشتری برای تولید محصولات متناسب با نوجوان داشته باشیم.

وی به ضرورت حمایت خیرین و دیگر نهادها و سازمان از فعالیت های آموزشی کانون در بخش کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: اغلب خیران فعالیت های این مرکز فرهنگی را غیرضروری و تجملاتی می دانند در صورتی که کمک به گستردگی فعالیت های کانون در کنار مدرسه سازی، تاثیر بسیار زیادی در عرصه فرهنگ و هنر و تربیت فرزندان دارد.

اخلاقی نیاز یادآور شد: فرد بزرگسال بهتر می تواند به نیازهای فرهنگی خود پاسخ دهد چرا که معمولا توانایی و استقلال دارد ولی کودک نمی تواند به نیازهای فرهنگی خود پاسخ دهد و نیاز است دولت و همه ما، خدمات فرهنگی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهیم.

اخلاقی نیاز گفت: یکی از مهمترین راههای مقابله با آسیب های اجتماعی تقویت فعالیت های ادبی و هنری کودکان است و اگر کودکان ما هنرمند و کتابخوان باشند مدل تخریب و آسیب زایی آنها نیز متفاوت خواهد بود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه که ۲۰ مرکز فرهنگ و هنری کانون پرورش فکری کودکان دارند و شامل ۱۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت،۷ کتابخانه سیار روستایی و ۲ کتابخانه پستی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha