۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85091382
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حماس: خون شهدا هدر نخواهد رفت

تهران-ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد: خون شهدا هدر نخواهد رفت و ملت و جوانان انقلابی تا پایان اشغال سرزمین و مقدسات خود، بر عهد و پیمان خود با قدس، مسجد الاقصی و شهدا خواهند ماند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، حماس به دنبال شهادت یک جوان فلسطینی به دست صهیونیست‌ها در «اریحا»، در بیانیه‌ای بر پایبندی ملت فلسطین به عهد و پیمانشان با شهدا تا زمان نابودی رژیم اشغالگر تاکید کرد و افزود: حملات مداوم صهیونیست‌ها به اردوگاه «عقبه جبر»، عزم و اراده ملت و نیروهای دلاور مقاومت برای مقابله با جنایات رژیم و شهرک‌نشینان آن را نخواهد شکست.

در این بیانیه آمده است: اردوگاه های آوارگان که شاهد جنایت مستمر رژیم اشغالگر هستند، مانند همیشه کانون انقلاب خواهند بود.

حماس در این بیانیه اضافه کرد: خون شهدا هدر نخواهد رفت و ملت و جوانان انقلابی تا پایان اشغال وحشیانه سرزمین و مقدسات ما، بر عهد و پیمان خود با قدس، مسجد الاقصی و شهدا خواهند ماند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که نیروهای نظامی اشغالگر، صبح روز دوشنبه در جریان یورش به اردوگاه «عقبه جبر» در اریحا واقع در کرانه باختری، «سلیمان عایش» جوان فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند و جسد وی را نیز ربودند.

منابع محلی گفتند که پیکر این شهید فلسطینی همچنان در اختیار نظامیان رژیم اشغالگر است.

صهیونیست ها در حمله به اردوگاه عقبه جبر، علاوه بر شهادت این جوان فلسطینی، چندین خانه را هم محاصره و به سوی شهروندان شلیک و سه نفر را هم زخمی کردند.

مقاومت جانانه رزمندگان فلسطینی در برابر یورش تجاوزکارانه نظامیان صهیونیستی باعث شد، آنها درخواست نیروی کمکی کنند.

در یورش امروز اشغالگران صهیونیستی به چندین شهر و روستا در کرانه باختری و قدس اشغالی، درگیری مسلحانه میان آنان با رزمندگان مقاومت فلسطین رخ داد و در این میان، تعدادی از فلسطینی ها از جمله برخی زندانیان آزاد شده از زندان های رژیم صهیونیستی، توسط نیروهای این رژیم بازداشت شدند و خانه های آنها مورد هجوم و تفتیش قرار گرفت.

طی هفته اول ماه جاری میلادی (آوریل)، نیروهای مقاومت فلسطین ۳۶۸ عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام دادند.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha