۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85088525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح کتابخوانی «یک سال، یکصد کتاب» در البرز به اجرا درآمد

کرج – ایرنا – سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز گفت: طرح کتابخوانی «یک سال، یکصد کتاب» از ابتدای سال جاری به منظور افزایش مطالعه و ترغیب کودکان و نوجوانان برای حضور در مراکز کانون به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهری فلاح روز پنجشنبه در نخستین نشست اتاق فکر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۴۰۲ با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی به عنوان اصلی‌ترین و اثربخش ترین فعالیت کانون به ضرورت و اهمیت مراجعه کودکان و نوجوانان به این مراکز تاکید کرد و افزود: ما از یک سو با خانواده‌هایی رو به رو هستیم که مایل هستند بدانند چه کتابی را و چگونه برای فرزندانشان تهیه کنند و از طرفی در مراکز به حضور کودکان و نوجوانان نیاز داریم تا آن‌ها از طریق فعالیت‌های جذاب فرهنگی، هنری و ادبی با کتاب و کتابخوانی آشنا شوند.

وی این مراجعات را در افزایش سرانه‌ی مطالعه در بین کودکان و نوجوانان و ایجاد عادت کتابخوانی مهم برشمرد و اظهار کرد: در مراحل اولیه‌ی این طرح از همکاران مراکز خواستیم تا کتاب‌های پیشنهادی مناسب گروه‌های سنی مختلف کودک و نوجوان را جهت اجرای این طرح، پس از بررسی در شورای فرهنگی مرکز، به واحد کارشناسی اعلام کنند.

وی گفت: در مرحله‌ی بعدی کارشناسان با بررسی کتاب های پیشنهادی و موضوعات و محتواهای اعلام شده، ۱۰۰ جلد کتاب منتخب را از بین عنوان‌های اعلامی مراکز، انتخاب و لیست گروه‌های سنی را بر اساس کتاب‌های مناسب کودکان ۴ تا ۶ سال، ۷ تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۶ سال، تنظیم شود.

فلاح افزود: از همکاران در مراکز خواسته خواهد شد تا این کتاب ها را با شیوه‌های جذاب و خلاق به اعضا و دیگر علاقه مندانی که به کتابخانه مراجعه می‌کنند، معرفی کنند ضمن اینکه فروشگاه کانون نیز این کتاب‌ها را به صورت دسته بندی شده به مخاطبان و والدین و دیگر علاقه مندان، معرفی خواهد کرد.

وی برگزاری کارگاه‌های بحث و نقد کتاب و دیگر کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی متناسب با موضوعات مرتبط با کتاب ها را از دیگر پیشنهادات برای جذب کودکان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: واحد آموزش و پژوهش کانون البرز نیز با همیاری مربیان و بر اساس مستندات ارسالی این طرح را در قالب یک طرح پژوهشی ارایه خواهد کرد.

فلاح گفت: در هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در قالب یک نمایشگاه شیوه‌های ترویج مطالعه و فرهنگ کتابخوانی و شیوه‌های کتاب و کتابخوانی خود در مراکز را متناسب با گروه‌های سنی مختلف، در قالب یک کار نمایشگاهی در معرض دید علاقه مندان قرار خواهیم داد و از مراکز ، مربیان و اعضای برتر در این زمینه، تجلیل خواهد شد .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha