۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85087885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم هنرمند گنابادی به جشنواره بین‌المللی روسیه راه یافت

گناباد-ایرنا- رییس انجمن سینمای جوان گناباد گفت: فیلم کوتاه "زنده باد" به کارگردانی اعظم شاهدوست هنرمند این شهرستان به تازگی به جشنواره بین المللی فیلم “Light to the World” کشور روسیه راه یافته است.

علی اکبر اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع سه هزار و ۴۷۰ فیلم ارسالی از کشورهای مختلف به جشنواره بین المللی فیلم روسیه، ۱۲۴ فیلم به فینال بخش های گوناگون آن راه یافت که در بخش اجتماعی فیلم "زنده باد" به عنوان یکی از ۹ فیلم برتر به مرحله فینال صعود کرد.
وی ادامه داد: فیلمهای راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره بین المللی از ماه آگوست سال جاری میلادی در این کشور در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

رییس انجمن سینمای جوان گناباد گفت: فیلم کوتاه "زنده باد" روایتگر مردی است که برای گذران زندگی، در حال جمع آوری زباله های بازیافتی از کنار خیابان ها و معابر است و در بین زباله های اطراف زندان شهر یک طناب دار پیدا کرده و با چالشهایی مواجه می شود.

وی گفت: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه روسیه سالجاری در این کشور برگزار می شود.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: نویسنده و کارگردانی فیلم زنده باد را به ترتیب محمد برادران و اعظم شاهدوست نوقابی، تصویربرداری را بهزاد برادران بر عهده دارند و محمد افشاری، رها ایوب زاده و ناهید نخعی ایفاگر نقشهای این فیلم هستند.

رییس انجمن سینمای جوانان گناباد اضافه کرد: ۶ فیلم مستند و داستانی از اعظم شاهدوست هنرمند این انجمن طی ۱۳ سال گذشته به جشنواره های بین المللی کشورهای انگلیس، یونان، بولیوی،نیجریه و روسیه راه یافتند.

انجمن سینمای جوان گناباد در زمینه آموزش عکاسی، کارگردانی، فیلمنامه نویسی، تدوین، صدابرداری و صداگذاری، تصویربرداری، فیلم داستانی، مستند و تجربه گرا فعالیت دارد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha