۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85085191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوایز کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس ۵۰ درصد افزایش یافت

گنبدکاووس - ایرنا - رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس از افزایش ۲۰ تا ۵۰ درصدی جوایز اسب‌های اول تا سوم کورس اسبدوانی بهاره این شهرستان با هدف حمایت بیشتر از مالکان، مربیان و سوارکاران خبر داد و گفت: این رقابت‌ها از هفتم اردیبهشت آغاز می‌شود.

بهروز نیازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین افزایش جوایز مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس مربوط به اسب‌های کلاس هفت با ۵۰ درصد و کمترین آن مربوط به اسب‌های کلاس یک با ۲۰ درصد است.

وی افزود: جوایز سه اسب‌ برتر کلاس هفت از مجموع ۳۶۸ میلیون ریال به ۵۵۲ میلیون ریال و جوایز سه اسب برتر کلاس یک نیز از ۲ میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریال به ۳ میلیارد ریال و جوایز بقیه اسب‌ها در کلاس‌های ۲ تا ۶ مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس نیز از ۲۵ تا ۴۲.۵ درصد افزایش یافت.

به گفته وی، همچنین سقف افزایش جوایز اسب‌های مبتدی بیش از سه سال ۴۰ درصد و اسب‌های ۸ تا ۱۲ امتیاز نیز ۳۵ درصد تعیین شد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: کورس اسبدوانی بهاره این شهرستان در سه هفته ابتدایی، در روزهای پنجشنبه و جمعه و با شروع مسابقات اسبدوانی "بندرترکمن" روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود.

وی افزود: مجموعه سوارکاری گنبدکاووس به تجهیزات روشنایی مناسب برای برگزاری تعدادی از کورس‌ها زیر نور مجهز شده و این موضوع به فدراسیون نیز اعلام شده است.

به گفته نیازی، نام نویسی اسب‌های شرکت کننده در هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس از سوی مالکان آنها پس از تعطیلات عید سعید فطر انجام خواهد شد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس برگزار می‌شود

پرونده فصل ۱۴۰۱ کورس اسبدوانی گنبدکاووس بسته شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha