۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۳۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85084127
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پوشش اینترنت روستایی خراسان‌شمالی از متوسط کشوری پیشی گرفت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: میزان پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به مرز ۹۳ درصد رسید و از متوسط ۹۱ درصد کشوری پیشی گرفت.

سیدعلی مرتضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سیاست دولت مردمی در همان ابتدای کار توجه به مناطق محروم، کمتر برخوردار و دورافتاده بود و عمده تمرکز و یکی از مهمترین دغدغه های این اداره کل توسعه ارتباطات در حوزه روستایی و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا است.

وی افزود: ۶۸ سایت تلفن همراه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با سرمایه گذاری بالغ بر یکهزار و ۴۲۸ میلیارد ریال از محل منابع طرح خدمات عمومی اجباری(uso) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان نصب و راه اندازی شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان شمالی استان عنوان کرد: اینک ۱۰۶روستای استان با جمعیت ۵۶ هزار و ۴۷۹ نفری در قالب ۱۶ هزار و ۷۰ خانوار از اینترنت پرسرعت نسل سوم و چهارم بهره مند شدند.

وی ادامه داد: تکمیل اتصال مابقی روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات که فاقد زیرساخت‌های مخابراتی است از طریق اجرای پروژه فیبر نوری تا پایان سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی پیشتر اعلام کرده بود که شرکت مخابرات ایران اجرای فیبر نوری به طول ۴۰۰ کیلومتر در خراسان شمالی را ابلاغ کرده است که شهرستان مرزی رازوجرگلان با ۱۱۵ کیلومتر فیبرنوری بیشترین سهم اجرا از این پروژه دارد و این پروژه با یکهزار میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی اجرا می شود.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی از لحاظ بافت جمعیتی شرایط ویژه ای دارد و ۴۴ درصد از اقوام کرد، ترک، لر و ترکمن در این خطه از شمالشرق کشور در نواحی روستایی سکونت دارند و این نکته بیانگر اهمیت و نقش روستا در اقتصاد استان دارد.

۸۴۰ روستای این استان از جمعیتی بالغ بر ۴۴۰ هزار نفر تشکیل شده است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha