۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85111331
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هفت طرح مخابراتی در خراسان شمالی افتتاح شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵
کد خبر: 85111331
هفت طرح مخابراتی در خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: هفت پروژه عمرانی مخابرات با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان عصر امروز یکشنبه در شهرستان‌های گرمه و جاجرم افتتاح شد.

رسول علی اصغرپور روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز چهار پروژه مخابراتی در جاجرم افتتاح شد که برای این پروژه ها بیش از ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی افزود: همچنین سه پروژه مخابراتی در شهرستان گرمه با بیش از ۳۶ میلیارد ریال بهره برداری شد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌های عمرانی شامل ارتقای تکنولوژی سایتهای همراه اول و همچنین توسعه فیبرنوری سازمان ها و دستگاه های اجرایی در شهرستان های گرمه و جاجرم است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: اکنون ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری استان در دست اجرا است و اجرای هزار و ۱۵۳ کیلومتر فیبر نوری در استان نیز به تازگی از سوی شرکت مخابرات ایران ابلاغ شده است.

وی افزود: اجرای طرح اینترنت پرسرعت خانگی از سال گذشته آغاز شد و تاکنون ۴۷ روستا از اینترنت پرسرعت بهره مند شد.

مدیر مخابرات خراسان شمالی اظهار کرد: ۷۵۰ روستای این استان دارای تلفن ثابت است که از این تعداد ۲۴۷ روستا دارای اینترنت پر سرعت خانگی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha