۲ هزار و ۱۷ عمل جراحی در ایام نوروز در یزد انجام شد

یزد_ ایرنا _ رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در ایام عید نوروز ۲ هزار و ۱۷ مورد عمل جراحی در استان انجام شد که ۱۴ مورد آن مربوط به عمل قلب است.

به گزارش ایرنا، سید مهدی هاشمی شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: از اعمال جراحی انجام شده ۱۰ مورد آن فک و صورت و مابقی سایر موارد بود.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه در ایام عید نوروز افزود : در این ایام چهار و ۴۴۰ بیمار در استان بستری شدند.

هاشمی اضافه کرد: در این مدت ۱۱ هزار بیمار در اورژانس شهید رهنمون و شهید صدوقی پذیرش شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بازدید از مراکز مختلف درمانی و پزشکی، تشدید نظارت بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و اماکن خدمات عمومی را از جمله این اقدامات بیان کرد.

هاشمی با اشاره ارائه خدمت ۱۷۶ هزار خدمت به بیش از ۴۰ هزار نفر تنها توسط تیم سلامت گفت: در این ایام مراکز درمانی و تیم های سلامت استان فعال بودند و به تمام بیماران خدمات لازم ارائه شد.

وی با اشاره به فعالیت اورژانس استان در ایام یاد شد گفت: ۲۷ پایگاه شهری و ۲۸ پایگاه جاده‌ای در این فعال که از مجموع ۱۱ هزار تماس با سامانه این سازمان سه هزار و ۱۹۳ مورد آن منجر به ماموریت شد.

هاشمی انجام ۱۵ ماموریت توسط اورژانس هوایی استان در ایام نوروز از دیگر اقدامات عنوان خاطرنشان کرد: از مجموع این ماموریتها تعداد ۹ مورد مربوط به حوادث ترافیکی، چهار مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و یک مورد هم انتقال مادری باردار به مرکز درمانی بود.

وی یادآور شد: در ایام نوروز امسال ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی شرکت‌های دارویی و مصرفی و ۱۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران طرح‌های دانشگاه پرداخت شد.

هاشمی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد بیماران استان غیر بومی هستند افزود: طبیعتاً استانداردهای درمانی در سطح استان نسبت به کشور در وضعیت بهتری است ولی تلاش می کنیم این وضعیت را ارتقا دهیم .

وی با بیان اینکه یزد قطب درمان در کشور است گفت: یکی از معیارهای قطب درمان بودن این است که علاوه بر این که مردم بومی نیازمند مراجعه به سایر مناطق جهت دریافت خدمات نیستند بلکه از دیگر مناطق کشور جهت دریافت خدمات به یزد مراجعه کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: البته این قطب بودن علاوه بر مزایای آن، به دلیل برخی کمبودها در حوزه گردشگری سلامت می‌تواند موجب برخی چالش‌ها و مشکلات شود که امیدواریم در کنار رونق اقتصادی به استان شاهد کاهش مشکلات ناشی از آن با همکاری سایر بخشهای متولی در این حوزه باشیم.

همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از افزایش سهمیه مناطق محروم استان به لحاظ حضور متخصص خبر داد و گفت: هم اکنون نیز سهمیه متخصص در این شهرستان‌ها بیش از استانداردهای کشوری است.

سید کاظم رضوی افزود: استان یزد بالاترین سرانه پزشک نسبت به جمعیت را پس از تهران و اصفهان دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد هم با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی در سطح داروخانه‌های استان، گفت: یکسری کمبودها مربوط به داروهای وارداتی است که با توجه به شرایط تحریم‌ها همچنان با آنها مواجه‌ هستیم اما به صورت روزانه جهت تامین نیاز دارویی استان تلاش می‌کنیم.

بهروز حیدری افزود: یکسری داروها نیز به دلیل فرایند مصرف نامتناسب است که نمونه بارز آن مصرف بالای سرم در برخی بازه‌های زمانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha