۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 890
کد خبر: 85085863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات پژوهشی یزد به حوزه سلامت

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۲۲
کد خبر: 85085863
تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات پژوهشی یزد به حوزه سلامت

یزد _ ایرنا _ استاندار یزد گفت: ۵۰ درصد اعتبارات پژوهشی استان به حوزه سلامت با محوریت اصلاح سبک زندگی اختصاص می یابد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، مهران فاطمی در خصوص زیرساخت های دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: این زیرساخت ها شامل زمین، تجهیزات و پروژه های بهداشتی و درمانی و اجازه نمی دهیم یک متر از زمین‌های هیچ دانشگاهی به سازمان دیگری اختصاص داده شود.

وی خاطر نشان کرد: در استان یزد دو بال فناوری و نواوری و گردشگری باید تقویت شود و محوریت این دو بحث دانشگاه ها و اموزش و پرورش است.

استاندار یزد گفت: سیاست حتمی و قطعی استان، ایجاد یک پردیس کامل و جامع در استان است تا مشکلات بخش های پراکنده که در سطح شهر یزد وجود دارد به طور کامل رفع شود.

وی با اشاره به این که برای تکمیل و تجهیز پروژه های استان و همچنین طرح های سلامت به اعتبار قابل توجهی نیاز است، افزود: مسلما این حجم از اعتبار در استان وجود ندارد و در همین راستا مولد سازی حائز اهمیت است ومولد سازی دانست از ماموریت های مهم دانشگاه در سال جاری است.

فاطمی در خصوص مشارکت های اجتماعی و خیران سلامت تاکید کرد: حتی الامکان طرح جدید شروع نشود و طرح های که اغاز شده با استفاده از ظرفیت خیران سلامت تکمیل شود.

استاندار یزد بر رعایت عدالت محور در حوزه سلامت تاکید کرد و خواستار توجه ویژه به شهرستان های کم برخوردار با تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی شد.

وی با اشاره به این که گردشگری سلامت فصل مشترک فناوری و نواوری و گردشگری است، افزود: توجه به گردشگری سلامت و دهکده سلامت جزو برنامه های سند یزد نوین است و دانشگاه علوم پزشکی متولی این حوزه است.

فاطمی همچنین توجه ویژه به اخلاق پزشکی را از موارد حائز اهمیت استان دانست و ادامه داد: انجام برخی تخلفات پزشکی وجهه استان را خدشه دار می کند و با متخلفان باید برخورد قانونی شود.

وی همچنین با اشاره به شیوع بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری های قلب عروقی و سرطان در استان، خواستار انجام کار پژوهشی در حوزه سلامت شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه در تعطیلات نوروزی گفت: در این ایام کمترین شکایت و تنش در ارائه خدمات درمانی در سطح استان گزارش شده است.

سیدمهدی هاشمی ضمن قدردانی از مساعدت مالی استاندار در سال گذشته افزود:بیشترین حجم کمک مالی در سال گذشته را در اسفند ماه با تخصیص ۶۲ میلیارد تومان از اعتبارات استانی به حوزه سلامت بود.

وی تامین مالی شرکت های دارویی، مشکلات کلینیک بیمارستان افشار، تکمیل پردیس دانشگاه و تکمیل مجتمع بیمارستانی در بیمارستان شهید صدوقی با توجه به توسعه گردشگری سلامت را از جمله محدودیت های بخش سلامت استان بیان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha