۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۰۸
کد خبر: 85081984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۴۸۰ فرصت شغلی برای صنعتگران استان اردبیل ایجاد شد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از تحقق اشتغال یکهزار و ۴۸۰ نفر در حوزه صنایع‌ دستی این استان و پرداخت ۷۶۹ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران این حوزه در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسن محمدی ادیب عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت صنعتگران استان در بخش صنایع‌ دستی استان نشان دهنده اهمیت صنایع‌ دستی در ایجاد اشتغال و وضعیت معیشتی جامعه دارد.

وی افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال از مجموع تسهیلات پرداختی به صنعتگران استان در سال گذشته از محل تسهیلات تبصره ۱۸، ۱۹۹ میلیارد از محل تسهیلات مشاغل خانگی و ۲۷۰ میلیارد ریال هم از محل تسهیلات تبصره ۱۶ بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به اهمیت آموزش در حوزه صنایع‌ دستی، اداره کل میراث‌ فرهنگی استان در یک سال گذشته برای هزار و ۳۵۰ نفر دوره‌های آموزشی کوتاه مدت عمومی و تخصصی برگزار کرد.

محمدی ادیب با اشاره به حمایت همه جانبه اداره کل میراث‌ فرهنگی از صنعتگران حوزه صنایع‌ دستی ادامه داد: در این مدت ۸۵ نفر از صنعتگران از محل صندوق روستایی و تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی گفت: بیش از ۳۴ هزار صنعتگر تحت پوشش اداره کل میراث‌ فرهنگی در استان فعالیت می‌کنند و در سال گذشته ۲ هزار و ۴۶۶ فقره پروانه انفرادی صادر یا تمدید شده و جواز تاسیس کارگاه گروهی صنایع‌ دستی نیز صادر شده است.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha