۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۰۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85080400
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزون بر پنج هزار مجوز کسب و کار در خراسان شمالی صادر شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: سال گذشته پنج هزار و ۲۰۳ مجوز کسب و کار در استان از طریق درگاه ملی صادر شد.

محمد رحمانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه کارکرد اصلی درگاه ملی مجوزها این است که اولاً برای هر کسب و کار شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدور مجوز را شفاف کرده است؛ ثانیاً پنجره واحد ثبت درخواست مجوز و رهگیری متقاضی تا دریافت مجوز تشکیل شده و سوماً، ثبت، پیگیری شکایت و راهنمایی متقاضی از دستگاه صادرکننده کارکرد دیگر این درگاه است.

وی تصریح کرد: پارسال ۱۱ هزار و ۸۰۷ درخواست مجوز کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب کار در استان خراسان شمالی ثبت شد.

رحمانی افزود: از مجموع کل درخواست ها ۹۰۸ متقاضی انصراف دادند و چهار هزار و ۴۴۴ درخواست، رد، لغو و ابطال شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۲۵۲ مورد نیز در حال بررسی از سوی دستگاه های اجرایی و تکمیل مدارک توسط متقاضیان است.

وی گفت: بیشترین درخواست مجوز کسب و کار در دستگاه های اجرایی استان مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چهار هزار و ۹۰۳ درخواست مجوز کسب و کار است.

وی افزود: یکی از مهم ترین موانع فعالیت بخش خصوصی در سال های گذشته دشواری صدور مجوز برای کسب و کارهای مختلف است که در این زمینه تلاش داریم مشکلات کمتر شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این باره برنامه این اداره کل، اصلاح فرایندهای صدور مجوز با تمرکز بر نظارت های لازم، شفافیت در خصوص پیش نیازها، مدارک، هزینه ها و کسب مجوزها است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha