۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶
کد خبر: 85080342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد از صدور ۹۰ هزار سند مالکیت خبر داد

یزد- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد با بیان اینکه صدور اسناد کاداستری باعث امنیت روانی جامعه می‌شود گفت : صدور بیش از ۹۰ هزار سند مالکیت کاداستری در استان، برگ زرینی در ایجاد امنیت حقوقی و روانی است.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک یزد، مهدی اقبال افزود: از مهمترین مزایای سند تک برگ کاداستری، پشتیبانی از تولید و رونق اقتصادی است و سرمایه گذاران علاقه دارند در جایی سرمایه گذاری کنند که دعاوی مربوط به حوزه زمین و مسکن وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: با داشتن سند مالکیت کاداستر اگر زمین شخصی تصرف شد دادستانی بلافاصله دستور رفع تصرف را صادر می‌نماید، اما سند دستی قابلیت تردید ، انکار و جعل را دارد و شاکی در ابتدا باید مالکیت خود را اثبات و پس از آن دادخواست تصرف عدوانی بدهد.

این مسئول با اشاره به تلاش‌های جهادی و انقلابی همکاران این اداره کل و واحدهای تابعه در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ در مجموع تعداد ۷۴ هزار سند کاداستری در اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان صادر شده است.

اقبال ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ این تعداد با رشد ۲۱ درصدی به ۹۰ هزار سند کاداستری افزایش یافته و برگ زرین ماندگاری در تاریخ این اداره کل و در جهت تأمین امنیت قضایی و بهداشت حقوقی جامعه بوده است.

وی گفت: در واقع اداره کل ثبت اسناد یزد در سال ۱۴۰۱ در تمامی بخش‌ها همچون صدور اسناد کاداستری اراضی کشاورزی ، پاسخ استعلامات الکترونیک ، اسناد نیروهای مسلح ، اسناد موقوفات و غیره رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

بر اساس قانون حدنگار ( کاداستر ) به منظور تعیین تکلیف اشخاص حقیقی و حقوقی، صاحبان اسناد باید حداکثر ظرف پنج سال برای صدور و تعویض سند خود به صورت حدنگار اقدام کنند.

ماهیت فیزیکی مطلوب، ضریب امنیتی بالا، جلوگیری از تجاوز دیگران به زمین‌ های شخصی و دولتی، قابلیت احیا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل نگهداری اسناد در چند نقطه از جمله مزایای اسناد حدنگار است.

افرادی که برای دریافت سند اقدام می‌کنند باید بعد از دیوارچینی، سقف خانه خود را بزنند تا بتوانند سند منزل را از اداره ثبت دریافت کنند.

حدنگار مجموعه اطلاعات هندسی حقوق مالکیتی املاک، مستقلات، مستحدثات و قطعات ملکی در محدوده جغرافیایی به صورت نظام بهم پیوسته است که مالکیت مردم و دولت را تعیین کرده و با اجرای آن حقوق هر دو حفظ می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha