تعهدات ستاد معین بنیاد مسکن اردبیل در خوی تا پایان فصل کاری تکمیل می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل روند آماده‌سازی و بازسازی تعهدات بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده خوی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مصمم هستیم در فصل کاری امسال تمام تعهدات ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل به نتیجه برسد.

حامد کیخسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشارکت بنیاد مسکن استان اردبیل در بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله سال گذشته خوی اظهار کرد: بازسازی یک هزار و 500 واحد مسکونی جزو تعهدات بنیاد مسکن استان اردبیل است که روند بازسازی این واحدها مطلوب است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: از تعهدات ستاد معین بنیاد مسکن استان اردبیل در حال حاضر یک واحد آماده بهره‌برداری شده ، ۶ واحد در مرحله سقف و دیوارچینی و ۹۰ واحد به‌صورت ساخت اسکلت، ۱۸۹ واحد در حال اجرای فونداسیون، ۲۳۱ واحد به صورت اجرای آرماتورگذاری ، ۲۸۴ واحد به‌صورت بتن‌ریزی و ۴۸۷ واحد در مرحله پی‌کنی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ساخت ۷۵۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده خوی هم بر عهده بنیاد مسکن استان اردبیل است.

کیخسروی ادامه داد: با تلاش همه همکاران مصمم هستیم در فاصله زمانی فصل کاری تمام تعهدات ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل به نتیجه برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: هم‌اکنون۵۳ نفر نیروی انسانی، فنی و اداری و ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای خدمت به زلزله‌زدگان در شهرستان خوی مستقر هستند.

وی همچنین گفت: در سال‌های گذشته ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در بازسازی و احداث مناطق زلزله‌زده شهرستان بم استان کرمان، شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه، شهرستان معمولان استان لرستان و شهرستان‌های اهر و ورزقان استان آذربایجان شرقی مشارکت داشت.

کیخسروی با بیان اینکه ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بازسازی و احداث مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی به عنوان ستاد برتر انتخاب شد، ابراز امیدواری کرد: در بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی نیز کارنامه قابل قبولی به مردم ارائه شده و در حداقل بازه زمانی هموطنان زلزله‌زده خوی صاحب سرپناه شوند.

به گزارش ایرنا ، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه ۱۴۰۱ شهر خوی و فیرورق در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و بویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۱۳ مهر و ۲۸ دی سال گذشته و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

در این زمین لرزه سه نفر جان باخته و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم شدند، در این حادثه ۱۳ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۲۰ واحد تخریبی هستند، به پنج هزار و ۵۰۰ واحد دامی نیز خسارت وارد شد که یک هزار و ۵۰۰ واحد تخریبی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha