فرمانده سپاه نینوا گلستان: مردم ایران عاشق شهدا و ارزش‌های اسلامی هستند

گرگان - ایرنا - فرمانده سپاه نینوا گلستان در آیین استقبال از شهید مدافع حرم گفت:مردم ایران اسلامی عاشق شهدا و ارزش‌های اسلامی هستند و اینان که در این مجلس حضور دارند برادر، خواهر، پدر و مادر این شهید بوده و راه شهید را ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار علی ملک شاهکویی سه‌شنبه شب در آیین استقبال و وداع با پیکر پاسدار شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی در حسینیه عاشقان ثارالله گرگان اظهار داشت: شهید مهقانی از زوار قبور حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) است و مردم امشب ثابت کردند برای دفاع از ارزش‌ها، ایثار و شهادت همچنان وفا دارند.

وی بیان کرد: این شهید به عنوان شهید مدافع حرم به ندای نایب امام زمان (عج) لبیک گفت و به عنوان بیستمین شهید مدافع حرم گلستان مدال رنگین شهادت را به گردن آویخت.

وی خاطرنشان کرد: امشب رژیم اسرائیل کودک‌کش و غاصب و جنایتکار باید ببیند که مردم گرگان و استان گلستان در پاسی از شب ساعت‌ها منتظر پیکر این شهید بودند و رژیم غاصب صهیونیست بداند به زودی انتقام خون شهدای مدافع حرم همچون شهیدان مهقانی و حیدری را خواهیم گرفت.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: اسرائیل باید صدای بچه‌های دهه هشتاد و نودی را که امشب به استقبال این شهید آمدند؛ بشنود.

ملک‌شاهکوهی خطاب به اسرائیل و دشمنان اسلام، گفت: شما با تمام توان وارد میدان شدید تا اندیشه جوانان ما را منحرف کنید اما بدانید که نمی‌توانید با جنگ‌های ترکیبی که به راه انداختی این اندیشه را تضعیف کنید.

وی افزود: مردم ما با حضورشان در تشییع جنازه امروز در تهران و شب گذشته وداع در معراج شهدا و امشب در حسینیه عاشقان ثارالله صلابت و وفاداری خود را به رخ شما کشیدند تا بدانید که توان مقابله با این ملت را همچون ۴۰ سال گذشته که نداشته‌اید به بعد هم نخواهید داشت و هیچ غلطی نخواهید کرد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: اسرائیل غاصب و کودک‌کش بداند که اگر فرمانده کل قوا دستور دهد، حیفا و تلاویو را با خاک یکسان خواهیم کرد.

ملک‌شاهکوهی اضافه کرد: پیام این شهدا به بدخواهان نظام،‌ آمریکا و اسرائیل غاصب این است که انقلاب اسلامی با قدرت پیش خواهد رفت و جبهه مقاومت به برکت این خون‌های پاک، پایدارتر خواهد شد.

وی یادآور شد: یک روز صدام برای ما شرط و شروط می‌گذاشت، اما امروز ما در کنار مدیترانه و دریای سرخ به برکت خون پاک شهدا حضور داریم و دشمنان باید بدانند انتقام خون این شهیدان محفوظ است و به وقتش انجام خواهد شد.

شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی بیستمین شهید مدافع حرم استان گلستان است.

این شهید ۳۲ ساله که برای دفاع از حرم اهل بیت در سوریه حضور داشت شامگاه جمعه ۱۱ فروردین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مقر مستشاری ایران در سوریه مجروح شد و به دلیل شدت جراحات به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

از شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی یک‌ فرزند پسر ۲ ساله به نام کمیل به یادگار مانده است.

مطابق داده‌ دستگاه‌های مرتبط در گلستان، نزدیک به ۳۳ هزار رزمنده از این استان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان شمالی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ۴ هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد و همچنین هم اکنون پیکر پاک و مطهر ۱۴۰ تن از شهدای گمنام در ۵۴ نقطه گلستان در خاک استان حضور دارند و ۲۲۰ شهید گلستان در حال حاضر مفقودالاثر و جاویدالاثر هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha