۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85070929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسافران نوروزی بازارچه مرزی اینچه‌برون ویزیت رایگان شدند

گنبدکاووس- ایرنا- معاون اجتماعی هنگ مرزی اترک گلستان گفت: تیم پزشکی این یگان نظامی با هدف ارائه خدمات درمانی به مسافران و گردشگران نوروزی در محل بازارچه مرزی "اینچه‌برون" و همچنین مرزنشنیان و شهروندان این شهرستان طی سه مرحله ۲۲۰ نفر را ویزیت رایگان کرد.

سرهنگ عباسعلی بارانی روز شنبه با حضور در نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در گنبدکاووس اظهار کرد: علاوه بر ویزیت، به تعدادی از مسافران نوروزی و مرزنشنیان داروی رایگان نیز داده شد ضمن اینکه یک مرحله از ویزیت رایگان تیم پزشکی هنگ مرزی اترک گلستان در محوطه بنای تاریخی گنبدقابوس، بلندترین گنبد آجری جهان انجام شد.

به گفته وی، ۵۰ درصد از ویزیت شدگان توسط تیم پزشکی هنگ مرزی اترک از مسافران نوروزی بودند.

سرهنگ بارانی با اشاره به حضور قابل توجه مسافران و گردشگران نوروزی امسال در مناطق مرزی گنبدکاووس بالاخص "بازارچه مرزی اینچه برون، تالاب بین المللی آلماگل و بقعه ملاعلی عطا دانشمند"، اضافه کرد: طی روزهای اول و دوم عید نوروز سه هزار و ۵۰۰ مسافر از بازارچه مرزی، هزار و ۲۰۰ نفر از تالاب آلماگل و به همین تعداد از بقعه دانشمند دیدن کردند.

وی ادامه داد: در سایر روزها بجز روزهای پنجشنبه و جمعه بازدید مسافران و گردشگران از سه مکان اشاره شده کاهشی بود و متوسط روزانه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر بود اما در روزهای پایانی هفته حضور مسافران در بازارچه مرزی به ۲ هزار نفر، تالاب آلماگل ۶۰۰ مسافر و بقعه دانشمند به هزار نفر افزایش می‌یافت.

مسافران نوروزی بازارچه مرزی اینچه‌برون ویزیت رایگان شدند

معاون اجتماعی هنگ مرزی اترک گلستان همچنین بابیان اینکه تامین نظم و امنیت مناطق مرزی بالاخص مسافران نوروزی از وظایف این یگان نظامی است، بیان داشت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون این وظیفه با همراهی و تعامل خوب مرزنشینان، صاحبان غرفه‌های بازارچه مرزی و مسافران و گردشگران به نحو احسن انجام شد.

سرهنگ بارانی تصریح کرد: در سایه تعامل و همراهی دو سویه نیروهای مرزبانی و مرزنشینان، گلستان امن ترین مرزها را در بین استان‌های مرزی دارد و مردمان قوم ترکمن و عشایر بومی و کوچنده این استان از بهترین مرزنشینان کشور هستند.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس است.

امسال ۳۵ شکارچی غیرمجاز در نواحی مرزی گنبدکاووس دستگیر شدند

مرزبانی آماده ارائه خدمت شبانه‌روزی برای تردد کامیونی از مرز اینچه‌برون است

گلستان امن‌ترین مرزها را در بین استان‌های مرزی کشور دارد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha