۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85369165
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پذیرایی از مسافران نوروزی در گنبدکاووس به وقت افطار

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار گنبدکاووس با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی، برلزوم استقبال از مسافران و گردشگران پس از افطار در این شهرستان مرزی تاکید کرد و گفت: گنبدکاووس ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارد که باید با برنامه‌ریزی اصولی از آن استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه روز دوشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر گنبدکاووس افزود: استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی با حفظ حرمت ماه رمضان انجام شود.

وی هم‌گرایی و هم‌افزایی مدیران کمیته‌های ۱۰ گانه سفر گنبدکاووس لازمه ارائه خدمات مطلوب به گردشگران نوروزی دانست و اضافه کرد: کمیته‌های خدمات سفر این شهرستان باید مقدمات این میزبانی را فراهم کنند.

دهرویه ادامه داد: علاوه بر نظافت کلی تفرجگاه‌ها و محوطه اماکن تاریخی و زیارتی گنبدکاووس، باید نظافت و پاکیزگی جایگاه‌های سوخت، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها نیز به طور کامل انجام شود.

فرماندار گنبدکاووس همچنین برلزوم تشکیل تیم ویژه بازرسی بازدید و نظارت بر عملکرد کمیته‌های ستاد خدمات سفر این شهرستان تاکید کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس هم در این نشست گفت: در ایام تعطیلات نوروزی علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در جوار بلندترین گنبد آجری جهان، بازارچه صنایع دستی و سوغات نیز برپا خواهد شد.

مریم آق‌آتابای افزود: به سبب تقارن تعطیلات نوروز سال آینده با ماه مبارک رمضان، تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری و نوروزگاه‌ها در مناطق شهری و روستایی پس از افطار برگزار می‌شود.

به گفته وی، پذیرایی با افطاری ساده، فعالیت برخی واحدهای خدماتی، رفاهی و صنفی به صورت کشیک از دیگر برنامه‌های ستاد خدمات سفر گنبدکاووس است.

در این جلسه همچنین برخی روسای ادارات خدمات‌رسان از جمله هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس آمادگی خود را ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی اعلام کردند.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت با تنوع قومی و فرهنگی و داشتن اماکن تاریخی، زیارتی و تفریحی از جمله بلندترین گنبد آجری جهان، امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی، بازارچه مرزی، دریاچه مصنوعی، بزرگترین مجموعه سوارکاری و مراتع سرسبز درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha