گلستان امن‌ترین مرزها را در بین استان‌های مرزی کشور دارد
سرباز هنگ مرزی اترک گلستان

گنبدکاووس- ایرنا- معاون اجتماعی هنگ مرزی اترک گلستان گفت: با توجه به تعامل و همراهی خوب مرزنشینان با نیروهای مرزبانی ، گلستان امن ترین مرزها را در بین استان‌های مرزی کشور دارد.

سرهنگ عباسعلی بارانی روز یکشنبه با حضور در نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در گنبدکاووس اظهارداشت: در سایه همراهی و تعامل دوسویه نیروهای مرزبانی و مرزنشینان، گلستان امن ترین مرزها را در بین استان‌های مرزی کشور دارد و مردمان قوم ترکمن و عشایر بومی و کوچنده این استان از بهترین مرزنشینان کشور هستند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش رسانه‌های ارتباط جمعی بالاخص خبرگزاری ایرنا در اطلاع رسانی به جامعه و افکار عمومی افزود: تعامل و ارتباط دوسویه با رسانه‌ها از رویکردهای معاونت اجتماعی مرزبانی است که تلاش داریم آنرا ارتقا دهیم.

سرهنگ بارانی اضافه کرد: باتوجه به حساسیت برخی اخبار مناطق مرزی، انتظار از رسانه‌ها و جامعه خبرنگاران گلستان توجه به صحت و درستی اخبار و دریافت آن از منابع رسمی مرزبانی است.

وی ادامه داد: رسانه‌های می‌توانند در آموزش قوانین مرزی و رعایت بیشتر آن توسط مرزنشنینان و افرادی که به هر دلیل در مناطق مرزی گلستان حضور می‌یابند، به مرزبانی کمک کنند.

گلستان امن‌ترین مرزها را در بین استان‌های مرکزی کشور دارد   

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha