پژوهشگران علوم پزشکی خراسان شمالی پارسال ۱۵ اختراع ثبت کردند

بجنورد- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: پارسال ۱۵ اختراع توسط پژوهشگران این دانشگاه به ثبت رسید که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱.۵ برابر رشد داشت.

دکتر امیرعلی قهرمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این اختراعات در زمینه های وسایل توانبخشی، فرآورده های نانو، تجهیزات پزشکی و گیاهان دارویی بوده است.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۱۶ طرح فناوری در زمینه نرم افزارهای فناوری و اطلاعات سلامت و سه طرح تحقیقاتی برون دانشگاهی نیز با هدف رفع مشکلات بهداشتی استان انجام شده است.

قهرمانی ادامه داد: طرح های تحقیقاتی برطرف کردن طعم و بوی بد آب آشامیدنی شهر بجنورد، بررسی میزان سموم به ویژه آفلاتوکسین در فراورده های شیری استان از جمله این طرح های هدفمند بوده است.

وی با اشاره به کسب رتبه سوم خراسان شمالی در ارزشیابی فناوری سلامت وزرات بهداشت گفت: پارسال بر اساس ارزشیابی سالانه فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، خراسان شمالی در بین دانشگاه های هم تراز مقام سوم و در مسابقه دانشجویی هفتمین فن بازار ملی سلامت نیز رتبه سوم را به دست آورد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی یادآور شد: در این ارزشیابی با کسب ۴۰۱.۷۲ امتیاز، مواردی همچون واحدهای فناور مستقر و محصولات تولید شده در این شرکت‌ها اعم از محصولات تجاری شده، محصولات مجوزدار و محصولات نمونه‌سازی شده، توسط بازرسان وزارت مورد بررسی قرار گرفت.

قهرمانی با اشاره به صدور مجوز باغ گیاهان دارویی در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: با صدور این مجوز به زودی اولین مرکز تحقیقات دانشگاهی استان در حوزه گیاهان دارویی با وسعت هشت هزار متر مربع احداث و بهره برداری خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

این دانشگاه همچنین ۱۲ بیمارستان با هزار و ۴۵۵ تخت را زیر پوشش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha