۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85066915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ورود گردشگران به زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت

۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵
کد خبر: 85066915
ورود گردشگران به زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: طبق آمارهای ارائه شده از زمان آغاز سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند تا پنجم فروردین امسال ۱۹۶ هزار و ۸۳۵ گردشگر و مسافر به استان وارد شدند که در مقایسه با مدت مشابه گذشته ۱۲ درصد افزایش نشان داد.

سید سعید صفوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استان از ظرفیت هایی زیادی برای اسکان مسافران برخوردار است، افزود: طبق برآوردها و با احتساب کمپ ها بدون در نظر گرفتن زائرسراها و اماکن مختلف بیش از ۱۱ هزار ظرفیت اسکان در استان وجود دارد.

این مسوول با تاکید بر اینکه در زمان حاضر بیش از ۲۲۰ موزه و پایگاه در کشور از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال ارزیابی است، گفت: تاکنون گنبد سلطانیه، رختشویخانه و موزه مردان نمکی زنجان جزو پر بازدیدترین موزه ها و پایگاه های ایران ثبت شده است.

صفوی با اشاره به موضوع بلیت فروشی اماکن تاریخی و نارسایی‌های موجود در این بخش، افزود: باید توجه داشت بلیت فروشی برخی از پایگاه ها و موزه ها با مبالغ بخش خصوصی و تعرفه های خاص خود انجام می شود، در حالیکه این مهم در گنبد جهانی سلطانیه و رختشویخانه به صورتی دولتی است.

وی به برنامه های در حال اجرای این اداره کل در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی در تربتخانه گنبد سلطانیه و برگزاری تورهای یک روز و نیم در قالب اتوبوس گردشگری با همکاری شهرداری زنجان از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده در نوروز امسال است.

صفوی با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر استان از بهمن سال گذشته در استان شکل گرفت، گفت: این ستاد با ۱۰ کمیته به صورت استانی و هشت کمیته شهرستانی به ریاست فرمانداران آغاز به کار کرد.

این مسوول ادامه داد: تاکنون همه دستگاه های اجرایی استان به ویژه شهرداری ها و فرمانداری ها مشارکت فعالانه در پیشبرد برنامه های ستاد خدمات سفر استان داشته و هر کدام از کمیته ها مانورهای خاص خود را برگزار کرده اند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان ادامه داد:ما در قالب ستاد خدمات سفر، اقدامات متعددی از جمله برپایی نوروزگاه در پایگاه ها و اماکن تاریخی و حتی در تاسیسات گردشگری را اجرا کردیم همچنین نمایشگاه های صنایع دستی استان نیز در نوروزگاه ها برپا شد که در این راستا می توان به بازارچه دائمی صنایع دستی استان زنجان اشاره کرد که در کنار موزه رختشویخانه و مردم شناسی استان واقع شده است.

این مسوول با بیان اینکه این اقدامات در راستای آمادگی استان برای پذیرش گردشگران نوروزی است، خاطرنشان کرد: به رغم برودت هوا در ۲ روز اول تعطیلات نوروزی و بارش ها بسیاری از مسافران نوروزی استان رنجان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha